Hírek / Sport

F1: 45 G-s erő hatott Hamiltonra a spái repülése után

Szeptember 1. 06:30 Sport | Szerző: Fazekas Gábor

Komoly ütést kellett kiállnia Lewis Hamiltonnak a Belga Nagydíj nyitó körében történt balesetben földet éréskor. A Mercedes a károkat is vizsgálja.
 
Komoly balesetet úszott meg sértetlenül Lewis Hamilton a múlt vasárnapi spái verseny első körében. Fernando Alonsóval ütközött össze a Les Combes-kanyar bejáratánál, és mivel a két autó kerekei értek össze, a Mercedes hátulja katapultált, majd egy repülés után landolt az aszfaltozott bukótérben.
 
Hamiltont az FIA utólag figyelmeztette, mivel elsőre nem jelent meg a 18 G-snél nagyobb erőhatást hozó  balesetek esetén kötelező orvosi vizsgálatokon. A hatóerőket a szövetség központi szenzorai mérik, melyek jelzik az orvosi csapatnak, milyen komolyságú ütközés történt.
 
A Mercedes most azt is elárulta, pontosan mit mutattak az adatok. James Vowles vezető stratéga szavaiból kiderül, Hamilton orvosi központba való látogatása nagyon is indokoltnak tűnt a számok alapján.
 
„Ez egy igazán nagy ütés volt. Negyvenöt G-t mértek a biztonsági adatrögzítővel az autóban, ami nagyon nagy függőleges terhelés” – árulta el a szakember a csapat futamértékelő videójában.
 
Csak összevetésképpen: Bakuban az autók nagy tempónál tapasztalt ugrálása közben az úthoz verődéskor 8-10 G-s függőleges hatások érték egyes versenyzőket, igaz, ez lényegesen más jellegű terhelést jelentett, mint Hamilton egyszeri földet érése.
 
Bár Hamilton utólag azt mondta, „majdnem kettétört a háta”, amikor landolt, ezt valójában mosolyogva jegyezte meg, és megerősítette, nem esett baja. „Rendben lesz, vissza fog térni, újra harcra kész lesz Zandvoortban” – erősítette meg Vowles is. „Mindenekelőtt csak frusztrált volt. Frusztrált amiatt, hogy nagyon gyors volt az autója a versenyen, és elérhető lett volna vele a dobogó. Ahogy mindannyian, úgy ő is azért van itt, hogy előrébb lépjünk.”
 
A Mercedes a futamot követően megerősítette, vizsgálatokra visszaszállították Hamilton motorját a csapat angliai központjába, és van rá esély, hogy az egység komolyabban megsérült. A hírek szerint Hamiltonra motorcserés büntetés várhat a folytatásban. Régebbi erőforrásai még bevethetők, de mivel a mostani új volt, annak kiesésével a 4. példány bevetése elkerülhetetlennek tűnik.
 
Vowles erről nem osztott meg információt, ám azt megerősítette, hogy van mit átvizsgálniuk. „Sok fotó kering az interneten, amik megmutatják, milyen magasan volt és milyen nagy volt az ütés. Azt már a földre érkezés pillanatában érzékeltük, hogy hűtőfolyadékot veszítünk. Alonso fedélzeti kamerájából látható, ahogy hűtőfolyadék fröcskölődik rá. Aztán láttuk, hogy elég gyorsan emelkedik a hőmérséklet, és ez volt elsődleges oka annak, hogy a pályán állítottuk meg őt.”
 
„Most pár napba fog telni, hogy felülvizsgáljunk minden alkatrészt. Terheléses tesztet hajtunk végre a felfüggesztés elemein, a váltón, és biztosítanunk kell, hogy mindent megértsünk, amit kell, még Zandvoort előtt.”
 
Forrás és kép: M4Sport


next 5

A mi világunk

Hírek

Banner