Hírek / Sport

F1: A Honda 2025 végéig segítheti a Red Bullt

2022. január 30. 06:50 Sport | Szerző: Dudás Róbert

A vártnál szorosabb maradhat az osztrák istálló és japán beszállítójának kapcsolata. Erre nemrégiben a csapatfőnök, Christian Horner is utalást tett, de most Helmut Marko is megerősítette mindezt.
mini hirdetés
 
A Honda már korábban eldöntötte, hogy megszűnteti F1-es projektjét és más dolgokra kíván koncentrálni a jövőben, ám az elég hamar nyilvánvalóvá vált, hogy még egy darabig biztosan együtt dolgoznak majd a Red Bull csapatával.
 
Az energiaitalosokkal ugyanis elérték a várt sikert, hiszen Max Verstappen révén 2021-ben megszerezték az egyéni világbajnoki címet, azt pedig már egy ideje tudni lehet, hogy bár a Red Bull létrehozta saját motorközpontját, kezdetben még a Honda gyártja majd számukra az erőforrásukat, valamint technikai és szakmai segítséget nyújtanak a partnerük számára.
 
Néhány nappal ezelőtt Christian Horner is arról beszélt, hogy valószínűleg módosítanak az eredeti terveken és továbbra is a japán gyár szolgálhatja majd ki őket, viszont a csapat tanácsadója, Helmut Marko is elég egyértelműen fogalmazott.
 
„Egy teljesen más megoldást találtunk, mint amit eredetileg elképzeltünk. A motorok 2025-ig Japánban készülnek majd, mi pedig nem nyúlunk hozzájuk. Ez azt jelenti, hogy a jogok és hasonlók náluk maradnak, ami főleg 2026 miatt fontos, mert akkor újonccá válunk. Az egyre nagyobb sikereink során egyfajta újragondolás zajlott le a japánoknál és az akkumulátoros tudást is hasznosítani tudták az elektrifikációs fázisukban. Alapvetően úgy tervezték, hogy csak 2022-ig gyártják majd nekünk az erőforrásokat, de most úgy döntöttek, hogy ez 2025-ig tart, ami természetesen óriási előny számunkra. Ez azt jelenti, hogy nekünk csak apróbb és finomabb beállításokat, kalibrálásokat kell végeznünk” –mondta Marko az Autorevue magazinnak.
 
A héten az is kiderült, hogy Masashi Yamamoto, aki eddig a Honda Formula 1-es projektjét felügyelte, a jövőben a Red Bull Powertrains tanácsadójaként fog tevékenykedni, melynek ezzel a döntéssel több kapacitása lesz a 2026-os szabályokra való felkészülésre.
 
„A megállapodás előfeltétele volt, hogy a motorfejlesztést befagyasszák. Az első fázis ugyanis az lett volna, hogy mindent mi magunk csinálunk. Ezért kezdtük el annyit dolgozni Milton Keynes-ben, és kötelességtudóan bevásároltunk a szükséges alkatrészekből az AVL cégétől. Az üzem májusban vagy júniusban kezdi meg a működését, a befagyasztás nélkül viszont esélyünk sem lett volna egy ilyen bonyolult dologgal” – tette hozzá.
 
 
Fotó: DPPI
Forrás: Autorevue, Formula.hu
 


next 5

A mi világunk

Hírek