A jövő héten újabb mérföldkőhöz érkezhet Mick Schumacher pályafutása: német lapértesülés szerint már eldőlt, hogy az Alfa Romeóval sor kerül az első F1-es tesztjére.
A hétvégi Bahreini Nagydíjat követő kedden és szerdán (április 3-4.) két napon át még a szahíri pályán rója a köröket a Forma–1 mezőnye, hiszen ekkor rendezik az év első szezonközi kollektív tesztjét. Összesen négy ilyen tesztnap van 2019-ben, ezekből kettőt az elmúlt két évben legfeljebb kettő F1-es futamon rajthoz állt versenyzőnek kell adni.
Az Alfa Romeo kapcsán már hetekkel ezelőtt fölvetődött, hogy Bahreinben az idén a Ferrari Akadémia tagjává vált Mick Schumacher ülhet autóba az egyik napon. Frédéric Vasseur csapatfőnök a barcelonai téli tesztek alkalmával elismerte, hogy a hétszeres F1-es világbajnok, Michael Schumacher fiának bevetése is egy valós lehetőség, ám akkor azt mondta, még nem döntötték el, meg is adják-e neki ezt az esélyt.
A német Auto Bild és Bild című lapok forrásukra hivatkozva a hétvégén viszont arról számoltak be, hogy azóta megszületett a döntés, melyet ezen a héten hivatalossá is tehet az Alfa Romeo: Mick Schumacher fogja vezetni az autójukat Bahreinben.
Az Alfa Romeo – előző nevén Sauber – hagyományosan a Ferrari „keltetőjének” számít, a vörösök juniorprogramjának számos tagjának adtak már lehetőséget tesztelésre és szabadedzéseken való részvételre is. Tavaly Charles Leclerc, idén Antonio Giovinazzi is náluk debütált állandó versenyzőként az F1-ben.
Mick Schumacher Kimi Räikkönenék fehér-piros autóját vezetheti először az F1-ben (Fotó: XPB)
Úgy fest, Mick Schumacher lesz a következő a sorban. A 20. születésnapját múlt pénteken ünneplő németnek ez lesz az első valódi F1-es tesztje, és ha nem tekintjük, hogy 2017-ben Belgiumban teljesített egy bemutatókört apja 1994-es Benettonjával, ez lesz az első alkalom, hogy Forma–1-es autót vezethet. Bahreinbe ráadásul nem is kell külön a teszt miatt elutaznia, hiszen idén a Forma–2-es sorozat mezőnyének tagja, a bajnokságuk pedig ezen a hétvégén rajtol a sivatagi helyszínen.
A várható teszt további érdekessége, hogy Mick bizonyos szempontból ismét édesapja nyomdokaiba lép. Michael Schumacher Forma–1-es pályafutása előtt a Mercedes által támogatott Sauber-csapatnak tagja volt a C-csoportos sportautó-világbajnokságban. A hinwili gárdánál vált igazi profivá, kapott szerteágazó képzést, és nyert először versenyeket 700-800 lóerő körüli masinával.
Később aztán az F1-es autójukat is tesztelte egyszer: 1997-ben a Ferrari és a Sauber szoros együttműködése jegyében beült Johnny Herberték reklámmentesített C16-osába Fioranóban, hogy megállapítsa, mi a gond a versenyzők által kritizált konstrukcióval.
Forrás: Auto Bild, Speedweek, m4sport.hu