Cikk megosztása
Címkék
#sport #formula1 #forma1 #f1 #FIA #Mercedes AMG Petronas F1 Team #Liberty Media #Toto Wolff #Ross Brawn2019. október 29. 22:01 Sport | Szerző: Dudás Róbert
A Mercedes volt az egyik csapat, amely megakadályozta, hogy 2020-ban három versenyhétvégén sprintfutamot rendezzenek a szombati időmérő edzés helyett – erősítette meg Toto Wolff.
Ahogyan arról korábban már írtunk, a Formula 1 vezetősége kísérleti jelleggel azt szerette volna, ha a következő idényben Franciaországban, Belgiumban és Oroszországban nem a jól megszokott időmérő edzéseket tartsák, hanem sprintversenyeket. Ezeken a rövid futamokon a világbajnokság pontverseny állásának fordított sorrendjében álltak volna rajthoz a versenyzők, a végeredmény pedig meghatározta volna a vasárnapi verseny rajtsorrendjét.
Mivel az új formátumot már jövőre szerették volna kipróbálni a 2021-es esetleges bevezetés előtt, a csapatok egyhangú támogatására lett volna szükség – ez azonban nem így alakult.
Ross Brawn, a Formula 1 sportigazgatója nemrég elárulta, két csapat vétózta meg a javaslatot.
„A jelenlegi irányítási rendszerben egyhangú támogatásra van szükség ahhoz, hogy átvigyünk bármiféle döntést a következő évre” – magyarázta az F1 sportigazgatója, Ross Brawn.
„A csapatok kezdetben azt mondták, hogy egyetértenek a dologgal, és aztán két csapat feltette a kezét az utolsó meetingen, és közölte, hogy nem támogatják.”
Mostanra kiderült, az egyik istálló a világbajnok Mercedes volt. Toto Wolff elárulta, nem azért gördítettek akadályt a változtatás útjába, mert féltek attól, hogy hátrányosan érinti őket, hanem azért, mert véleményük szerint nem ez a megfelelő irányvonal a Formula 1 számára.
„Én akadályoztam meg, mert a mi felelősségünk az F1-ben, hogy megóvjuk a sportág DNS-ét” – mondta a szakember. „Egyszerűen helytelennek éreztük. Nem azért, hogy megóvjuk bármiféle előnyünket, mert akár még jól is jöhetett volna nekünk, hiszen a Ferrari mögöttünk lett volna, pedig a jelenlegi kvalifikációs tempót látva nem ez a papírforma.”
„Azért szavaztam ellene, mert ha a 100 méteres olimpiai döntőt nézzük, ott sem csináljuk azt, hogy Usain Bolt 5 méterrel hátrébbról indul csak azért, hogy izgalmas legyen a befutó.”
Bár jövőre még nem lesznek fordított rajtrácsos versenyek, 2021-ben bevezethetik azt, akkor ugyanis már elég lesz többség támogatása, nincs szükség egyhangú beleegyezésre.
Fotó: Scuderia Ferrari
Andreas Seidl Fotó: speedweek.com
A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl elmondta, amint véglegesítik a 2021-es szabályok alapjait hétvégéig, visszatérhet az időmérő formátumának kérdésköre.
„Két csapat szavazott ellene, és szerintem most lekerült a napirendről 2020-ra” – fogalmazott.
„Az egyeztetések most a 2021-es szabályokra fókuszálnak, és amint tisztán látunk ezzel kapcsolatban, szerintem van esély arra, hogy ismét elkezdünk az időmérőről értekezni. Nem csak a lehetséges időmérő futam kerülhet szóba, hanem más témák is, amiket megvitattak már a csapatok, az FIA és a FOM.”
Ross Brawn Fotó: champions-speakers.co.uk
Ross Brawn egy interjúban csalódottságát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Formula 1 csapatai nem voltak együttműködőek a legutóbbi törekvésben.
„Szerettük volna kipróbálni a dolgot 2020-ban néhány versenyen – egy eltérő formátumot, miszerint szombatonként a bajnoki pontverseny fordított sorrendjében álltak volna rajthoz, és ez a sprintfutam határozta volna meg a másnapi főverseny rajtsorrendjét.”
„Sejtettem, hogy komoly ellenállásba ütközik a dolog. A versenyzők is egy kicsit idegesek voltak emiatt, amit meg tudok érteni, de mi csak azt kértük, hogy kapjunk lehetőséget három versenyhétvégén arra, hogy kipróbáljuk a formátumot. Ha pedig nem válik be, feltesszük a kezünket. Ha viszont működik, az nagyszerű.”
„Ha pedig a kettő között lett volna a dolog, akkor segíthetett volna bennünket abban, hogy jobbá tegyük a versenyzés formátumát. Frusztráló, hogy ezt nem sikerül megtennünk, de szerintem ez klasszikus probléma a Forma-1-gyel.”
Cikk megosztása