2019. szeptember 21. 18:07 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Hiába szerzete meg a pole-t Belgiumban és Olaszországban is, kevesen számítottak arra, hogy a szingapúri időmérő is Charles Leclerc győzelmével zárul majd, hiszen ő és a Ferrari sem számított jó hétvégére. A monacói azonban folytatta jó sorozatát egy az utolsó pillanatig izgalmas kvalifikáción, melyen Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is három tizeden belül volt hozzá képest.
Az olaszországi siker után mindenki visszafogottan nyilatkozott a Ferrarinál a szingapúri esélyeket illetően, papíron ugyanis a trükkös városi pálya inkább az ellenfeleknek fekszik. A pénteki edzésnap után sokan elkönyvelték, valóban a Mercedes és a Red Bull (főleg Max Verstappen) lesz harcban a rajelsőségért, majd jött a harmadik szabadedzés és a Ferrari sikere.
Ezt látva már sejthettük, izgalmas időmérő vár ránk, hiszen a vörösök is fölzárkóztak a két favorit mellé. Szerencsére a kvalifikáció igazolt ezt a sejtést, hiszen végig izgalmas csata zajlott az rajtelsőség megszerzéséért (leginkább a Ferrari és a Mercedes között).
Max Verstappen a negyedik helyről indulhat majd (Fotó: XPB)
Pedig a Q1-ben a csillagosok némileg ráijesztettek az izgalmakra vágyókra, hiszen majd’ 7 tizedes előnnyel húzták be az első szakaszt. A Q2-ben viszont visszavágott a Ferrari, sőt Verstappen is jelezte, a Red Bull esélyeit sem kell még leírni.
A mindent eldöntő harmadik szakaszt Vettel kezdte legjobban, második kísérlete viszont nem a tervek szerint alakult, ezért már idő előtt a boxba kormányozta autóját. Később csapatrádióján keresztül megjegyezte, háromszor is megcsúszott ezen a körön, hiszen mindent beleadott, hogy megőrizze elsőségét – ez nem sikerült, végül „csak” a harmadik hely jutott neki.
Vettellel ellentétben Leclerc tudott javítani utolsó körén, amivel azonnal átvette a vezetést, ekkor azonban még Hamilton és Verstappen is a pályán volt, a Ferrarinál tehát izgulhattak, meglesz-e a harmadik pole zsinórban. Az öklök végül a magasba lendülhettek, hiszen Hamilton 191 ezredmásodperccel lassabb kört futott, a holland pedig 5 tizeddel marad el (végül csak a negyedik helyet tudta megszerezni).
Carlos Sainz volt a leggyorsabb a középmezőnyben (Fotó: XPB)
Leclerc tehát folytatta jó sorozatát, a Ferrari aerodinamikai fejlesztései pedig megfelelően vizsgáztak, korábban ugyanis a vörösök szenvedtek a szingapúrihoz hasonló pályákon. A nagy kérdés most az, hogyan alakul majd számukra a futam, hogyan tudják majd életben tartani abroncsaikat ellenfeleikhez képest – persze mindez semmit sem von le mai eredményükből, amivel sokakat jól megleptek.
A négy főszereplőt a hétvégén eddig haloványan teljesítő Valtteri Bottas és az első szingapúri időmérőjét teljesítő Alexander Albon követte, a középmezőny versenyzőinek különharcát pedig a papíformának megfelelően Carlos Sainz nyerte.
Közé, és az edzéseken szintén erősen teljesítő csapattárs, Lando Norris közé azonban az időmérőn a két Renault is befért (Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg) sorrendben, tehát a Ferrarihoz hasonlóan a franciák is tartani tudják a jó formát egy olyan pályán, ami papíron inkább a közvetlen ellenfeleknek kedvezett volna.
Lewis Hamilton, Charles Leclerc és Sebastian Vettel - ők voltak a leggyorsabb a mai időmérőn (Fotó: XPB)
Az edzésekhez képest nagy javulást mutatott be a Sergio Pérez a Racing Pointtal: a mexikói a 11. leggyorsabb kört futotta, a Q3-as szereplésről pedig mindössze négy századdal csúszott le. Igen ám, de holnap csak a 16. helyről indulhat majd, váltócsere miatt (erre az utolsó szabadedzésen elszenvedett balesete miatt volt szükség) ugyanis 5 rajthelyes büntetést kapott.
Jó időmérőt futott még Antonio Giovinazzi is, aki le tudta győzni rutinos csapattársát, Kimi Räikkönent (az olasz 12. lett, a finn pedig 14.), míg a Toro Rossók a biztatóbb időmérős szereplés után csak a 13. és a 16. helyet tudták megszerezni: közülük Pierre Gasly volt a gyorsabb.
A Szingapúri Nagydíj futam vasárnap (magyar idő szerint) 14 óra 10 perckor rajtol el.
A szingapúri időmérő végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
|
1. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:38,014 |
1:36,650 |
1:36,217 |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:37,565 |
1:36,933 |
1:36,408 |
3. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:38,374 |
1:36,720 |
1:36,437 |
4. |
Max Verstappen |
Red Bull-Honda |
1:38,540 |
1:37,089 |
1:36,813 |
5. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:37,317 |
1:37,142 |
1:37,146 |
6. |
Alexander Albon |
Red Bull-Honda |
1:39,106 |
1:37,865 |
1:37,411 |
7. |
Carlos Sainz |
McLaren-Renault |
1:38,882 |
1:37,982 |
1:37,818 |
8. |
Daniel Ricciardo |
Renault |
1:39,362 |
1:38,399 |
1:38,095 |
9. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:39,001 |
1:38,580 |
1:38,264 |
10. |
Lando Norris |
McLaren-Renault |
1:38,606 |
1:37,572 |
1:38,329 |
11. |
Sergio Pérez |
Racing Point-Mercedes |
1:39,909 |
1:38,620 |
|
12. |
Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo-Ferrari |
1:39,272 |
1:38,697 |
|
13. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:39,085 |
1:38,699 |
|
14. |
Kimi Räikköne |
Alfa Romeo-Ferrari |
1:39,454 |
1:38,858 |
|
15. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:39,942 |
1:39,650 |
|
16. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Honda |
1:39,957 |
||
17. |
Lance Stroll |
Racing Point-Mercedes |
1:39,979 |
||
18. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:40,277 |
||
19. |
George Russell |
Williams-Mercedes |
1:40,867 |
||
20. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1:41,186 |
Forrás: m4sport.hu