Hírek / Sport

F1: Az FIA módosított a gumiszabályon

2020. december 18. 08:00 Sport | Szerző: Dudás Róbert

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) módosította a gumihasználatra vonatkozó előírást, miután George Russell a Szahíri Nagydíjon egy kommunikációs probléma miatt a csapattárs, Valtteri Bottas abroncsait kapta, az eset kivizsgálása során pedig a bírák pontosítást kértek.

Egy emlékezetes boxutcai baki vette el a koronavírusos Lewis Hamiltont helyettesítő George Russell győzelmi esélyeit a második bahreini fordulóban: a fiatal brit egy kommunikációs hiba (elromlott a rádió, ezért a brit szerelői nem tudták, hogy versenyzőjük is kiáll) miatt a csapattársnak odakészített gumikat kapta meg a csere során.

A Mercedes aztán gyorsan reagált a hibára: a következő körben gyorsan újra kihívta Russellt, kinek autójára ekkor a neki szánt abroncsok kerültek föl. Egy kört azonban a csapattárs abroncsain teljesített, ezt pedig az FIA természetesen vizsgálat alá vonta.

Az eset kivizsgálását követően a Mercedes „csak” húszezer eurós büntetést kapott (Russell megúszta szankciók nélkül a történteket, noha a kizárás veszélye is fenyegette), miután az FIA bírái enyhítő körülményként elfogadták az istálló magyarázatát, miszerint a rádiós hiba vezetett ahhoz, hogy rossz gumik kerültek Russell autójára, a csapat pedig azonnal reagált.

A bírák az est kivizsgálása során kérték, az FIA a jövőben pontosítsa az idevágó előírásokat, valamint azt, egészen pontosan milyen büntetés jár értük, eddig ugyanis hasonlóra még nem volt példa a királykategóriában.

A motorsport világtanács legutóbbi ülése után meg is érkezett a pontosítás, melynek értelmében azok a versenyzők, akik különböző keverékeket használnak, vagy nem nekik szánt abroncsokat használnak (ez az új rész a szabályban, ami Russell eset miatt került be), legfeljebb két kört tehetnek meg azokon, mielőtt vissza kell menniük a boxba, és megfelelő abroncsokat kell feltenniük az autóra. Azok, akik nem teljesítik időben a szóban forgó cserét 10 másodperces stop/go büntetést kapnak.

Az új sportszabályban azt is megerősítették, hogy a Pirelli továbbra is standard mennyiségű gumikeveréket szállít majd a csapatoknak, tehát nem tér vissza a 2020 előtti szabad választási opció. A csapatok hétvégenként két kemény, három közepes és nyolc lágy szettet kapnak majd.

Módosult továbbá a piros zászlós futamok esetében értendő maximális futamidő: ez eddig négy óra volt, mostantól viszont csak három óra lesz. Továbbá az egy évben maximálisan rendezhető futamok száma 23-ra nőtt, értelemszerűen azért, hogy a szabály idomuljon a 2021-re tervezett 23 eseményes versenynaptárhoz.


Forrás: Motorsport, m4sport.hu

 


next 5

A mi világunk

Hírek