2019. április 13. 22:50 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Összekapta magát az időmérő hajrájára Lewis Hamilton, ám ez sem volt elég Valtteri Bottas ellen. A finn idei első pole-ját szerezte, így a bajnoki éllovas rajtol az élről az 1000. F1-es versenyen. A Ferrariknak nem volt esélye az első sorra.
Az 1000. Forma-1-es Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, akit minimális hátránnyal az új kihívó, Charles Leclerc követett. Lewis Hamilton a harmadik, míg Sebastian Vettel csak az ötödik legjobb időt érte el, közéjük pedig a nehezen megzabolázható Red Bull-lal Max Verstappen ékelődött be.
A Ferrari viszonylagos visszaesése az m4sport szakkommentátora, Wéber Gábor szerint a péntekhez képest új személettel felépített „hozzállásban” keresendő, hiszen a kezdőnapon a Ferrari még tönkreverte a mezőnyt az utolsó gyors szakaszon, míg a kanyargósabb részen elég sokat veszített. A helyzet mára sokat változott: már nincs akkora visszaesés a pálya elején, viszont a végéről is eltűnt a nagy előny.
(Fotó: XPB)
Ennél persze sokkal rosszabb helyzetben is voltak a mezőnyben. A Williams gyakorlatilag hozta a papírformát, és rögtön távoztak is a Q1-ben. Hogy nem utolsóként, abban nagy segítségükre volt Antonio Giovinazzi, aki mért kör nélkül zárta az edzést, és az az Alexander Albon, aki még a 3. szabadedzés végén csapta oda az autóját a célegyenes kezdeténél. A távozók közé csúszott még mintegy együttérzésből a tavaly még Williamsben hajtó Lance Stroll.
A Q1 után a Q2 is érdekesen alakult erősorrend tekintetében. A már-már dominanciába fulladó Valtteri Bottas elsőséget a csapattárs, Lewis Hamilton akasztotta meg, amikor az edzés második szakaszának végén egy legjobb körrel átvette a vezetést. Miközben azonban a brit versenyző a legjobbra hajtott, Bottas csupán „előkészített” a futamra egy garnitúrát, vagyis a hajrában már nem hajtott a legjobb körre.
(Fotó: Formula1/Twitter)
A változatos edzéseredmények után minden szempontból a Q3-ra maradt a nagy kérdés, hogy valójában hogyan áll a Ferrari a Mercedeshez képest, hiszen a középszakaszon fél másodpercet kaptak a címvédő csapattól.
A Q3 első szakaszában Lewis Hamilton állította fel az első mérvadó időt, amire a csapattársnak rögtön volt egy válasza. 7 ezrednyi! A többiek bármilyen szemlélettel is mentek, de fél másodpercre kerültek az ezüstösöktől. Vettel volt a leggyorsabb, mögé Verstappen és Leclerc sorakozott az első nekifutáskor.
Mindannyian hozták a fél másodpercet. Az első nagy szakadár Pierre Gasly volt, aki továbbra is nagyon megszenvedi a kezelhetetlen Red Bull-lal folytatott csatáját. Ő már közel másfél másodpercet kapott Bottastól.
(Fotó: XPB)
A kérdés tehát már itt eldőlt. Hiába indult elég erősen a Ferrari a hétvégén, csak a Mercedesnek teremhet babér egy körön.
Hamilton remekül indult az utolsó megmérettetésre. Leggyorsabb első szektor... leggyorsabb második szektor... Bottas ezzel szemben nem tudott erős első szektort teljesíteni, de...
A második szektorhoz érve átvette a „vezetést”, majd miközben Hamiltonnak nem sikerült javítani, a finn még hozott egy kicsit csapattársán, és megnyerte az 1000. Forma-1-es hétvége időmérő edzésén. Megverte Hamiltont, ami már csak azért is nagy fegyvertény, mert ő már hatszor volt itt edzéselső.
(Fotó: Formula1/Instagram)
A Mercedes első sor után a várakozásnak megfelelően Ferrari második sor alakult a jubileumi futamra. Sebastian Vettel és Charles Leclerc sikeresen dolgozott a hátrányán, és 3 tizedre megközelítették ellenfeleiket. Ez pedig kellett is ahhoz, hogy elkerüljék a Verstappen-veszélyzónát, aki így az ötödik helyről várhatja majd a rajtot csapattársával a „háta mögött”.
Idén Bottas még nem volt pole-ban, de nyert már futamot. Nagy kérdés, hogy hozza-e a kínai papírformát, ahol egészen jó arányban azok a versenyzők győznek, akik a pole-ból indulnak.
Erre holnap reggel kapunk választ, hiszen 8:10-kor start.
Kínai Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | |
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:32,658 | 1:31,728 | 1:31,547 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33,115 | 1:31,637 | 1:31,570 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:33,557 | 1:32,232 | 1:31,848 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:32,712 | 1:32,324 | 1:31,865 |
5. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:33,274 | 1:32,369 | 1:32,089 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull-Honda | 1:33,863 | 1:32,948 | 1:32,930 |
7. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:33,709 | 1:33,214 | 1:32,958 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:33,644 | 1:32,968 | 1:32,962 |
9. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:34,036 | 1:33,150 | idő nélkül |
10. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:33,752 | 1:33,156 | idő nélkül |
11. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Honda | 1:33,783 | 1:33,236 | |
12. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:34,026 | 1:33,299 | |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34,125 | 1:33,419 | |
14. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:33,686 | 1:33,523 | |
15. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:34,148 | 1:33,967 | |
16. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:34,292 | ||
17. | George Russell | Williams-Mercedes | 1:35,253 | ||
18. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:35,281 | ||
19. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | ||
20. | Alexander Albon | Toro Rosso-Honda | nem indult |
Forrás: Boxutca, m4sport.hu