Hírek / Sport

F1: Ciki kampánnyal kárörvendett a Red Bull kudarcán a Haas szponzora

2019. június 9. 15:57 Sport | Szerző: Dudás Róbert

 

Nem túl sportszerű gesztussal szólt be a Rich Energy a rivális Red Bullnak Max Verstappen szombati Q2-es búcsúja után – ami történetesen az ő versenyzőjük balesetének volt köszönhető.

 

A Haas 2019-ben azért váltott arculatot, s festette arany-feketére autóját, mert új főszponzorral, a Rich Energyvel erősített. Egy brit energiaital-gyártóról van szó, akiknek termékeit egyelőre alig ismerik a világban, de akik az F1 népszerűségét meglovagolva azt a nagy célt tűzték maguk elé, hogy a Red Bullhoz hasonló óriássá növik ki magukat.

Extravagáns ügyvezetőjük, Williams Storey folyamatosan büszkén hangoztatja, hogy az ő italuk a legnépszerűbb riválisokéval ellentétben igazi prémiumanyagokból készül, s nem tartalmaz egészségre káros összetevőket, és e harciasságát az F1-be is magával hozta. A téli bemutatkozásuk alkalmával például kijelentette: szeretnék tönkreverni a versenypályán is a Red Bullt...

Szavait sokan megmosolyogták akkor, céljukat pedig nem is sikerült elérni, ám részeredmények azért már vannak. A kanadai időmérő edzésen például Kevin Magnussen egy hellyel megelőzte Max Verstappent a Q2-ben. Más kérdés, hogy mindezt úgy, hogy utolsó gyorskörén falnak csapta autóját, s így az első körét közepes gumin teljesítő holland hiába állt jobb részidővel a lágyas próbálkozásakor, azt befejezni már nem tudta, s nem jutott a Q3-ba.

Minden, csak nem dicsőséges a kép: Kevin Magnussen a falban (Fotó: XPB)

 

Bár nagy dicsőségnek nem tűnt, a Rich Energy a történtek után büszkén posztolgatott az azóta már megtisztogatott közösségi oldalán. Közzétettek például egy fotót a csalódott Verstappenről, s azt írták mellé: „Red Bull Racing, told el a biciklit! Max Verstappennek inkább a világ prémium energiaitalát kéne innia, a Rich Energyt, attól boldogabb lenne.”

Emellett igazi viking harcosnak nevezték a falban kikötő Magnussent, és minden „hashtagjükben” megemlítették, hogy jobbak voltak a Red Bullnál. A Red Bull-analógiára megalkotott szlogenjük, „Agancsokat ad” eközben már egyenes öngólnak tűnt azok után, hogy agancsos logójukat épp a hétvégén kellett levenni a Haasokról, mivel a bíróság kimondta, azt úgy lopták egy kerékpáros cégtől.

A Red Bullt persze mindez aligha izgatja. Mind marketingstratégiájukban, mind versenycsapatukkal fölülmúlják a riválist, és várhatóan a versenyen is nekik lesz nagyobb esélyük a jobb eredményre. Főleg úgy, hogy Magnussen karosszériacseréje miatt csak a boxutcából rajtol, Verstappen meg ezzel a 9. helyről, mindkét Haast megelőzve...

A holland egyébként nem hibáztatta csapatát amiatt, hogy túl későre hagyták a lágy gumis körét a sikertelen közepes gumis próbálkozás után. „Utólag mindig könnyű okosnak lenni, de logikus lépésnek tűnt, hogy megpróbáltuk a közepesen. Nem volt elég jó a tapadása, de a forgalom is hátráltatott. Enélkül megcsináltam volna” – nyilatkozta.

 

Forrás: Twitter, m4sport.hu


next 5

A mi világunk

Hírek