2019. szeptember 8. 17:07 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Futamgyőzelemmel tette fel a koronát olaszországi hétvégéjére Charles Leclerc, akinek keményen meg kellett dolgoznia ezért a sikerért, hiszen mindkét Mercedes-versenyző támadta őt, elképesztő nyomást helyezve rá, de a monacói hősiesen visszaverte először Lewis Hamilton majd Valtteri Bottas támadását, és 2010 óta első Ferrari-pilótaként nyert Monzában.
Hamilton már a rajtnál megpróbált az első helyről startoló Leclerc elé kerülni, a brit ugyanis jobban kapta el az indulás pillanatát, a ferrari azonban védeni tudta pozícióját. Ekkor talán még nem is sejtve, később az egész futam arról szól majd, hogy hárítania kell a Mercedesek támadását, akik ellen kénytelen volt „egyedül” küzdeni, a negyedik helyen haladó Sebastian Vettel ugyanis még a verseny elején megcsúszott és rengeteg pozíciót veszített.
Miután veszélyesen tért vissza a pályára (gyorsan kiszabadult a kavicságyból, ám amikor visszahajtott, eltalálta Lance Strollt, akit egyébként szintén szankcionáltak, mert a Vettellel való koccanás után ő is figyelmetlen volt, és úgy hajtott föl a pályára, hogy azzal akadályozta Pierre Gaslyt) a német még egy büntetést is kapott, így jóformán azonnal elveszítette pontszerzési esélyeit is.
Leclerc és a Mercedes-pilóták idegőrlő üldözőversenye a kerékcserék után vette kezdetét. A monacóit először Hamilton próbálta meg levadászni: 20 intenzív kört töltött mögötte, ez alatt pedig két igazán komoly esélye is adódott az előzésre. Először a 23. körben, amikor Leclerc leelőzte Nico Hülkenberget a Parabolicában.
A verseny rajtja (Fotó: XPB)
A monacóinak másodszor a sikánnál kellett védekeznie, amit meglehetősen keményen végre is hajtott, a kanyar előtt ugyanis „kitessékelte” Hamiltont, aki veszélyesnek minősítette ellenfele manőverét. A versenybírák ítélete szerint azonban nem volt komolyabb gond Leclerc védekezésével, igaz, egy fekete/fehér zászlós figyelmeztetést kapott, amitől feltehetően még nagyobb nyomás került a vállára, hiszen tudta, egy újabb hiba után akár büntetést is kaphat.
Leclerc és Hamilton párharcát nemcsak az idegeknek, a gumiknak is bírniuk kellett: a Ferrari pilótája ebből a szempontból jobb helyzetben volt, hiszen a keményeken ment, Hamilton pedig a közepeseken, melyek hamarabb kezdtek kopni, ennek jeleként pedig a brit el is fékezte magát az első kanyarban.
Sebastian Vettel a kavicságyban (Fotó: XPB)
Ellenfele ekkor akár föl is lélegezhetett volna, Hamilton helyett azonban megkapta maga mögé Bottast, aki nyolc körrel frissebb gumikkal támadta őt. A finn többször DRS-távolságon belülre tudott kerülni, Leclerc azonban ellene is hősisen védte pozícióját, így végül őt intette le elsőként a kockás zászló, két héten belül tehát két futamgyőzelemnek örülhetett – a másodiknak ráadásul a Ferrari fanatikus szurkolói előtt, akik már 9 éve vártak egy hasonló sikerre.
Noha ezúttal Bottas volt a jobb mercedeses, hátrányát mindössze két ponttal tudta csökkenteni Hamiltonnal szemben, a brit ugyanis, miután visszacsúszott a harmadik helyre, csapatával együtt bevállalt egy kerékcserét, és a leggyorsabb kört megfutva elhozta a plusz egy pontot.
A Ferrari, és a Ferrari szurkolói mellett talán a Renault a legboldogabb most Monzában, Daniel Ricciardo ugyanis negyedik, Nico Hülkenberg pedig ötödik lett a futamon, a franciák idei legjobb eredményét szállítva. A csapat ezzel a bajnokságban is nagy előrelépést tett: megelőzték a Toro Rossót (náluk nagy a bosszúság, hiszen Danyiil Kvjat egy biztosnak tűnő hatodik helyet bukott el egy műszaki hiba miatt), és csökkentették hátrányukat a mindössze egy pontot szerző McLarennel szemben.
Charles Leclerc, mögötte pedig a fenyegetően közeledő Mercedes (Fotó: XPB)
A Renault kettősét Alexander Albon követte, őt pedig Sergio Pérez, aki szintén hősiesen védekezett: a mexikói maga mögött tudta tartani a mezőny végéről zárkózó Max Verstappent, akinek dobogós esélyei már a futam elején szertefoszlottak, a rajt utáni tülekedésben ugyanis megsérült az első szárnya, így nemcsak a sor végén maradt, hanem egy 20 másodperces hátrányt is le kellett dolgoznia, mielőtt megkezdhette az előzgetést.
A kilencedik helyet Antonio Giovinazzi szerezte meg, akinek egyelőre ez a legjobb F1-es eredménye. Jobb helyen nem is szerezhette volna, mint hazai szurkolói előtt! Mögötte a pontszerzők sorát Lando Norris zárta.
A futamot Kvjat mellett Carlos Saiznak és Kevin Magnussennek kellett még feladnia. A spanyol egy elrontott kerékcsere miatt esett ki a hatodik helyről, miután hamar engedték ki a boxból, jobb első kerekét pedig még nem rögzítették megfelelően, így az lelazult, ő pedig nem folytathatta a futamot. A dán a verseny végén hajtott a boxba, feltehetően műszaki hiba miatt.
Az európai kontinenstől újabb izgalmas futammal búcsúzó F1-es bajnokság két hét múlva, Szingapúrban folytatódik majd.
Az Olasz Nagydíj végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
|
1. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
|
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
+00,835 |
3. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
+35,199 |
4. |
Daniel Ricciardo |
Renault |
+45,515 |
5. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
+58,165 |
6. |
Alexander Albon |
Red Bull-Honda |
+59,315 |
7. |
Sergio Pérez |
Racing Point-Mercedes |
+1 p 13,802 |
8. |
Max Verstappen |
Red Bull-Honda |
+1 p 16,492 |
9. |
Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo-Ferrari |
+1 kör |
10. |
Lando Norris |
McLaren-Renault |
+1 kör |
11. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
+1 kör |
12. |
Lance Stroll |
Racing Point-Mercedes |
+1 kör |
13. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
+1 kör |
14. |
George Russell |
Williams-Mercedes |
+1 kör |
15. |
Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo-Ferrari |
+1 kör |
16. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
+1 kör |
17. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
+2 kör |
18. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
kiesett |
19. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Honda |
kiesett |
20. |
Carlos Sainz |
McLaren-Renault |
kiesett |
Forrás: m4sport.hu