Hírek / Sport

F1: Ha a Renault marad, Alonsóval teszi?

2020. május 18. 12:06 Sport | Szerző: Dudás Róbert

Francia források szerint már előszerződést kötött Fernando Alonso a Renault-val, ám visszatérése mindaddig nem biztos, míg nem válik biztossá a márka F1-ben maradása.

 

Az elmúlt héten történt nagy bejelentések után a tekintetek most a Renault csapatára szegeződnek. Carlos Sainz Ferrarihoz, valamint Daniel Ricciardo McLarenhez szerződése után üressé vált egy hely a francia gyártó csapatánál, amely ezzel a legvonzóbb elérhető üléssé vált a mezőnyben. Több forrás is arról számolt be, hogy a legesélyesebb a Renault-nál korábban két ciklust is eltöltő Fernando Alonso lehet, aki már meg is kezdte a tárgyalásokat az enstone-iakkal.

A francia Auto Hebdo arról számolt be, több forrás is megerősítette, valóban zajlik az egyeztetés, sőt, értesülésük szerint van rá esély, hogy már meg is kötöttek egy előmegállapodást a kétszeres világbajnokkal.

Alonso nemrég arról beszélt egy interjúban, hogy mivel késik az F1 nagy szabályváltozása, nem látja, hogy végbemenne a visszatéréséhez feltételként szabott átrendeződés az erőviszonyokban. E szavai azt sugallták, hogy nem tervez visszatérni 2021-ben. A mostani hírek viszont ezzel ellentétben azt mutatják, hogy nagyon is visszavágyik a királykategóriába, és még egy év középmezőnyben való vetélkedést s vállalhat érte, hiszen a Renault az idei autók továbbfejlesztett változatával teljesítendő 2021-es szezonban aligha fog hirtelen a mezőny élére ugrani.

Az Auto Hebdo szerint biztosra azonban még korántsem vehető Alonso visszatérése. Szerintük ehhez előbb annak kéne eldőlnie, hogy a Renault egyáltalán vállalja-e a hosszú távú folytatást a Formula 1-ben. A márka esetleges kivonulásáról már tavaly óta találgatnak. E pletykák alapját akkor még az elnökségben történt személycserék, valamint a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos EU-s intézkedések autóiparra gyakorolt hatásai szolgáltatták. Azóta viszont a világra tört a koronavírus-járvány, megrendítve a gazdaságot és az autóipart, még nagyobb spórolásra kényszerítve az ágazatot.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)


A francia lap említést tesz arról, hogy a Renault-konszernben 15%-os részesedéssel bíró francia állam részéről Bruno Le Maire gazdasági miniszter nemrég bejelentette, egy 5 milliárd eurós csomaggal segítenék meg a nemzeti ipar résztvevőit. Ennek tükrében szerintük nem feltétlenül mutatna jól, ha a Renault a másik oldalon szórná a pénzt az F1-ben. Alonso vélhetően magas fizetési igénye pedig csak erősítené ezt az ellentmondást.

Más szempontból viszont éppen Alonso lehet az a személy, akinek csapatba hozásával azt sugallhatná a Renault, hogy komolyan gondolja az F1-es felzárkózást, és a cégnek sem tenne rosszat marketingszempontból a korábbi kétszeres világbajnokának visszafogadása és F1-be visszahozása.

Amennyiben megvalósulna a terv, Alonso 40 esztendősen térhetne vissza a királykategória mezőnyébe, és harmadszor versenyezhetne az őt sikeressé tevő Renault-nál. Először 2002-ben alkalmazta őt a francia márka, akkor tesztversenyző volt náluk, majd 2003-ban előléptették állandó versenyzőjüknek. 2005-ben és 2006-ban világbajnokok lettek együtt, majd a következő évre a Renault F1-es szerepvállalásának gyengülését érzékelve a spanyol a McLarenhez írt alá. Az ottani pályafutása ugyanakkor zátonyra futott a csapattal való háborúskodása miatt, ezért kényszerből visszatért a Renault-hoz 2008-ra és 2009-re, amíg meg nem nyílt előtte az út a Ferrari felé.

 

Forrás: Auto Hebdo, m4sport.hu

 


next 5

A mi világunk

Hírek