Hírek / Sport

F1: Hamilton föl akarta adni a versenyt, mérnöke beszélte le róla

2019. július 31. 16:02 Sport | Szerző: Dudás Róbert

Csak a szerencsén múlt, hogy Lewis Hamilton mégis pontokkal távozott Hockenheimből – no meg mérnöke határozottságán, aki lebeszélte arról, hogy második hibája után kiálljon a versenyből.
 

„A végére szerintem már kicsit föladta” – állapította meg Nico Rosberg Lewis Hamiltonról a Német Nagydíj kapcsán. A 2016-os bajnok volt csapattársa nem egy versenyt fordított meg vert helyzetből, és e sikereit gyakran emlegette bizonyítékként arra, hogy még a legreménytelenebb szituációkban sem szabad föladni, mert a kitartás előbb-utóbb sikert hoz. Hockenheimben viszont fordított volt a helyzet: nyert helyzetből vált vesztessé, és mint az utólag kiderült, Rosberg jól érezte, a címvédőnek ezúttal valóban elfogyott a hite.

Olyannyira, hogy második megpördülése után, mellyel a mezőny végére került, jelezte csapatának, ő bizony kiszállna a versenyből, mert nem látja értelmét a folytatásnak.

Azt követően, hogy a 29. körben történt első kicsúszása után az első szárnyát le kellett cserélni, Hamilton már más mentális állapotba került a korai magabiztosság után. Nem volt elégedett az autójával, és miután volt egy meleg helyzete az első kanyarban, kijelentette: „Nincs tempóm. Valami nem stimmel az autóval.” Mérnöke erre jelezte neki, nem látja jól a helyzetet, mivel a leggyorsabb a pályán: „Lila szektorokat autóztál a legutóbbi három körben.”

Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)

Az 53. körben aztán jött a megpördülése az első kanyarban, és mivel kockásra fékezte a gumikat, a csapata a boxba rendelte őt. Peter Bonnington versenymérnök megkérdezte tőle, a kerékcsere mellett szeretne-e állíttatni a szárnya meredekségén, ám Hamiltont ez már a vesztett helyzetében nem érdekelte: „Adjuk föl a versenyt” – kérte. Bonnington viszont nem hagyta annyiban. „Negatív, Lewis! Negatív! Mindig adódnak esélyek” – emlékeztette.

Igaza volt. Hamilton ugyan az újabb kerékcserével már egy percre volt a végül győztes Max Verstappentől, de a Valtteri Bottas balesete után pályára küldött biztonsági autó szinte lenullázta e lemaradását, így az utolsó körökben még volt lehetősége javítani pár pozíciót.

Végül csak a két Williamsen jutott túl, mivel az újraindítás pillanatában még nem teljesen zárkózott föl a mezőnyre. Ennek kapcsán Hamilton meg is jegyezte a rádióban: „Nem hiszem el, hogy a biztonsági autó ezt tette!”

Lewis Hamilton megpördülése az 53. körben (Fotó: Formula1/Twittter)

 

Ám bármennyire is igazságtalannak érezte, hogy nem várták be, George Russell és Robert Kubica megelőzése végül pont elegendő volt, hiszen az FIA utólag 30 másodperccel büntette az Alfa Romeo két versenyzőjét, így Hamilton a 11.-ről a 9. helyre lépett előre, s két ponttal gazdagodott.

Ami meg ugye pontosan kettővel több annál, amennyit a verseny önkéntes feladásával szerzett volna.

Hamilton elégedetlenkedésének persze volt alapja. Már az 28. körben megejtett második kiállásakor sem értett egyet a csapatával, amely lágy gumit adott neki, miközben ő érzékelte, hogy erősödik az eső. A következő körben ütközött a falnak. Aztán jött a hosszúra nyúlt kiállása a szárnycserével, amely során mérnöke akkor kérdezte meg, köztes esőgumit kér-e, amikor már az új kerekeket várta. „Igen, ember…” – mondta rosszallóan.

Andrew Shovlin vezető mérnök utólag elismerte, nem álltak a helyzet magaslatán. „Lewisnál nem is lehetett volna rosszabb az időzítésünk. Éppen akkor adtunk neki lágy gumikat, amikor rosszabbodtak a körülmények. A következő körben ugyanott csúszott ki, ahol Charles (Leclerc) előtte kiesett. Akkor mi már készültünk Valtteri (Bottas) kerékcseréjére, de Lewisnak új szárnyra volt szüksége, és ez felkészületlenül ért bennünket, ezért sok időt veszítettünk” – magyarázta, miért is nyúlt el ennyire az a kiállásuk.

 

Forrás: Racefans, Motorsport-Total, F1TV, m4sport.hu


next 5

A mi világunk

Hírek