2019. október 27. 22:07 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Nagy taktikai küzdelemben szerezte meg idei 10., Formula 1-es pályafutása 83. futamgyőzelmét a Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton a Mexikói Nagydíjon. A dobogó második fokára Sebastian Vettel állhatott fel, Valtteri Bottas pedig 3. helyével életben tartotta világbajnoki esélyeit.
Bár az időmérőn Max Verstappen volt a leggyorsabb, a pole pozícióból mégis Charles Leclerc rajtolhatott Mexikóvárosban, a Red Bull holland pilótáját ugyanis 3 rajthelyes büntetéssel sújtották.
A holland versenyző ugyanis a kvalifikáció végén nem lassított le kellőképpen akkor, amikor Valtteri Bottas a falnak csapta versenyautóját, ami miatt sárga zászlókat lengettek.
Leclerc mellől csapattársa, Sebastian Vettel rajtolhatott, míg a 3. pozícióból a címvédő Lewis Hamilton várta a rajtot.
A rajtot jól kapta el Leclerc, a monacói megőrizte az első helyet, Vettel pedig keményen védekezett Hamiltonnal szemben, aki a német egy kicsit le is terelt a pályáról. Hamilton ezután Verstappennel csapott össze, koccantak is, így mindketten több pozíciót veszítettek. A pályára került törmelékek miatt életbe lépett a virtuális biztonsági autós szisztéma, a verseny pedig a 3. körben folytatódott.
Leclerc próbált ellépni az élen, a két Ferrarit Alexander Albon és Carlos Sainz követte, ők mindketten el tudtak menni az első körben botladozó Hamilton mellett.
Verstappen a 4. körben keményen támadta Bottast, a két autó azonban összeért, a holland Red Bullja pedig jobb hátsó defektet kapott. Verstappen a bokszba kényszerült, autójára pedig a kemény keverékű gumikat szerelték fel.
Bottas ezután próbált felzárkózni: mindkét McLarent maga mögé utasította, habár mérnöke rászólt, hogy próbálja hűteni a fékeket, azok ugyanis kezdenek kritikus hőmérsékletet elérni.
Fotó: Mercedes
Lando Norris a 13. körben állt ki a bokszba a 7. helyről, autójának bal első kerekét azonban nem sikerült megfelelően rögzíteni. A csapat még időben észlelte a problémát, így vissza tudták tolni a McLarent, ám a brit rengeteg időt veszített.
Az élmezőnyből Alex Albon állt ki először a 3. helyről: a Red Bull versenyzője a közepes keverékű gumikat kapta, és mivel a thai versenyző ugyanezzel keverékkel rajtolt, biztossá vált, hogy még egyszer biztosan kiáll a bokszba.
A következő körben Charles Leclerc érkezett az élről, ő is közepes keverékű gumikat kapott a második etapra, így két kiállásos taktikával próbálta teljesíteni a távot.
Lewis Hamilton a 23. kör végén érkezett a bokszba, ő a kemény keverékű gumikat kapta, így feltételezhetően 1 kerékcserés taktikával próbálkozott.
A 6. helyről rajtoló Bottas a 37. körben érkezett a bokszba a 2. pozícióból, és Albon mögé, az 5. helyre jött vissza a pályára. Az élen így ismét a két Ferrari állt, Vettel azonban ekkor még adós volt első kerékcseréjével.
A német végül a 38. körben hajtott a depóba, és futam második felére a kemény keverékű abroncsokat kapta, és Albon illetve Bottas közé tért vissza a pályára.
A 40. körben Leclerc előnye 8,7 másodperc volt az élen Hamiltonnal szemben: a monacói a közepes, a címvédő pedig a kemény keverék gumikkal rótta a köröket, előbbi versenyző tehát még biztosan adós volt egy kerékcserével.
Leclerc a 44. körben megejtette második kerékcseréjét is, a verseny utolsó szakaszára pedig a kemény keverékű gumikat kapta. A monacói kiállása ráadásul nem volt sima, jobb hátsó kerekét nehezen tudták csak feltenni, így értékes másodperceket veszített.
A következő körben Albon is érkezett második bokszkiállására: a Red Bull 1,9 másodperc alatt cserélt kereket a thai pilóta versenyautóján.
Az 50. körben Hamilton előnye 2,3 másodperc volt Vettel előtt, Bottas további 1,5, Leclerc pedig további 7,4 másodperccel volt lemaradva a címvédőtől. A versenyben vezető négyesből Hamilton volt a leglassabb, így a többiek egyre közelebb kerültek hozzá.
15 körrel a leintés előtt a top 4 6 másodpercen belül autózott egymáshoz képest, így egy igazán izgalmas küzdelem volt kibontakozóban a verseny hajrájára.
Fotó: Scuderia Ferrari
A Ferrarik végül hiába próbáltak támadásba lendülni a Mercedesek ellen, Vettel végül nem bírt Hamiltonnal, Leclerc pedig Bottasszal.
Hamilton így végül F1-es pályafutása 83. futamgyőzelmét aratta, hatodik vb-elsőségére azonban még várnia kell, Bottas ugyanis Sebastian Vettel mögött a 3. helyen ért célba.
A további pontszerzők: 4. Leclerc, 5. Albon, 6. Verstappen, 7. Perez, 8. Ricciardo, 9. Hülkenberg, 10. Kvyat.
A Mexikói Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | +01,766 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | +03,553 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | +06,368 |
5. | Alexander Albon | Red Bull-Honda | +21,399 |
6. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | +68,807 |
7. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | +1 p 13,819 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | +1 p 14,924 |
9. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Honda | +1 kör |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | +1 kör |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | +1 kör |
12. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | +1 kör |
13. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | +1 kör |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | +1 kör |
15. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | +2 kör |
16. | George Russell | Williams-Mercedes | +2 kör |
17. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | +2 kör |
18. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | +2 kör |
19. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | kiesett |
20. | Lando Norris | McLaren-Renault |
kiesett |
A Formula 1-es világbajnokság jövő hétvégén, Austinban folytatódik.
Forrás: f1vilag.hu, formula1.com