Hírek / Sport

F1: Hamilton győzött, alulmaradt a Ferrari Mexikóban!

2019. október 27. 22:07 Sport | Szerző: Dudás Róbert

Nagy taktikai küzdelemben szerezte meg idei 10., Formula 1-es pályafutása 83. futamgyőzelmét a Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton a Mexikói Nagydíjon. A dobogó második fokára Sebastian Vettel állhatott fel, Valtteri Bottas pedig 3. helyével életben tartotta világbajnoki esélyeit.

 

Bár az időmérőn Max Verstappen volt a leggyorsabb, a pole pozícióból mégis Charles Leclerc rajtolhatott Mexikóvárosban, a Red Bull holland pilótáját ugyanis 3 rajthelyes büntetéssel sújtották.

A holland versenyző ugyanis a kvalifikáció végén nem lassított le kellőképpen akkor, amikor Valtteri Bottas a falnak csapta versenyautóját, ami miatt sárga zászlókat lengettek.

Leclerc mellől csapattársa, Sebastian Vettel rajtolhatott, míg a 3. pozícióból a címvédő Lewis Hamilton várta a rajtot.

 

A rajtot jól kapta el Leclerc, a monacói megőrizte az első helyet, Vettel pedig keményen védekezett Hamiltonnal szemben, aki a német egy kicsit le is terelt a pályáról. Hamilton ezután Verstappennel csapott össze, koccantak is, így mindketten több pozíciót veszítettek. A pályára került törmelékek miatt életbe lépett a virtuális biztonsági autós szisztéma, a verseny pedig a 3. körben folytatódott.

Leclerc próbált ellépni az élen, a két Ferrarit Alexander Albon és Carlos Sainz követte, ők mindketten el tudtak menni az első körben botladozó Hamilton mellett.

Verstappen a 4. körben keményen támadta Bottast, a két autó azonban összeért, a holland Red Bullja pedig jobb hátsó defektet kapott. Verstappen a bokszba kényszerült, autójára pedig a kemény keverékű gumikat szerelték fel.

Bottas ezután próbált felzárkózni: mindkét McLarent maga mögé utasította, habár mérnöke rászólt, hogy próbálja hűteni a fékeket, azok ugyanis kezdenek kritikus hőmérsékletet elérni.

Fotó: Mercedes

Lando Norris a 13. körben állt ki a bokszba a 7. helyről, autójának bal első kerekét azonban nem sikerült megfelelően rögzíteni. A csapat még időben észlelte a problémát, így vissza tudták tolni a McLarent, ám a brit rengeteg időt veszített.

Az élmezőnyből Alex Albon állt ki először a 3. helyről: a Red Bull versenyzője a közepes keverékű gumikat kapta, és mivel a thai versenyző ugyanezzel keverékkel rajtolt, biztossá vált, hogy még egyszer biztosan kiáll a bokszba.

A következő körben Charles Leclerc érkezett az élről, ő is közepes keverékű gumikat kapott a második etapra, így két kiállásos taktikával próbálta teljesíteni a távot.

Lewis Hamilton a 23. kör végén érkezett a bokszba, ő a kemény keverékű gumikat kapta, így feltételezhetően 1 kerékcserés taktikával próbálkozott.

A 6. helyről rajtoló Bottas a 37. körben érkezett a bokszba a 2. pozícióból, és Albon mögé, az 5. helyre jött vissza a pályára. Az élen így ismét a két Ferrari állt, Vettel azonban ekkor még adós volt első kerékcseréjével.

A német végül a 38. körben hajtott a depóba, és futam második felére a kemény keverékű abroncsokat kapta, és Albon illetve Bottas közé tért vissza a pályára.

A 40. körben Leclerc előnye 8,7 másodperc volt az élen Hamiltonnal szemben: a monacói a közepes, a címvédő pedig a kemény keverék gumikkal rótta a köröket, előbbi versenyző tehát még biztosan adós volt egy kerékcserével.

 

Leclerc a 44. körben megejtette második kerékcseréjét is, a verseny utolsó szakaszára pedig a kemény keverékű gumikat kapta. A monacói kiállása ráadásul nem volt sima, jobb hátsó kerekét nehezen tudták csak feltenni, így értékes másodperceket veszített.

A következő körben Albon is érkezett második bokszkiállására: a Red Bull 1,9 másodperc alatt cserélt kereket a thai pilóta versenyautóján.

Az 50. körben Hamilton előnye 2,3 másodperc volt Vettel előtt, Bottas további 1,5, Leclerc pedig további 7,4 másodperccel volt lemaradva a címvédőtől. A versenyben vezető négyesből Hamilton volt a leglassabb, így a többiek egyre közelebb kerültek hozzá.

15 körrel a leintés előtt a top 4 6 másodpercen belül autózott egymáshoz képest, így egy igazán izgalmas küzdelem volt kibontakozóban a verseny hajrájára.

 

Fotó: Scuderia Ferrari

A Ferrarik végül hiába próbáltak támadásba lendülni a Mercedesek ellen, Vettel végül nem bírt Hamiltonnal, Leclerc pedig Bottasszal.

Hamilton így végül F1-es pályafutása 83. futamgyőzelmét aratta, hatodik vb-elsőségére azonban még várnia kell, Bottas ugyanis Sebastian Vettel mögött a 3. helyen ért célba.

A további pontszerzők: 4. Leclerc, 5. Albon, 6. Verstappen, 7. Perez, 8. Ricciardo, 9. Hülkenberg, 10. Kvyat.

 

 

 

A Mexikói Nagydíj végeredménye: 

 

  Versenyző Csapat Idő
1. Lewis Hamilton Mercedes  
2. Sebastian Vettel Ferrari +01,766
3. Valtteri Bottas Mercedes +03,553
4. Charles Leclerc Ferrari +06,368
5. Alexander Albon Red Bull-Honda +21,399
6. Max Verstappen Red Bull-Honda +68,807
7. Sergio Pérez Racing Point-Mercedes +1 p 13,819
8. Daniel Ricciardo Renault +1 p 14,924
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Honda +1 kör
10. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda +1 kör
11. Nico Hülkenberg Renault +1 kör
12. Lance Stroll Racing Point-Mercedes +1 kör
13. Carlos Sainz McLaren-Renault +1 kör
14. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari +1 kör
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +2 kör
16. George Russell Williams-Mercedes +2 kör
17. Romain Grosjean Haas-Ferrari +2 kör
18. Robert Kubica Williams-Mercedes +2 kör
19. Kimi Räikkönen Alfa Romeo-Ferrari kiesett
20. Lando Norris McLaren-Renault kiesett
 

 

A Formula 1-es világbajnokság jövő hétvégén, Austinban folytatódik.

 

 

 

 

Forrás: f1vilag.hu, formula1.com

 

 


next 5

A mi világunk

Hírek