Cikk megosztása
Címkék
#sport #formula1 #forma1 #f1 #Max Verstappen #FIA #Lewis Hamilton #Valtteri Bottas #Spanyol Nagydíj2019. május 13. 09:27 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Ismét a rajt döntött a Mercedes versenyzői között: Lewis Hamilton már az első kanyarban lerendezte csatájukat, és idei harmadik futamgyőzelmével újra az élre állt a bajnokságban. Ötödször is kettős győzelmet aratott a Mercedes! Sebastian Vettel a rajtnál támadni próbált, helyette viszont elbukta a dobogó harmadik fokát Max Verstappennel szemben.
„Minden a rajtnál dőlt el” – mondta Wéber Gábor az m4sport szakkomentátora a Spanyol Nagydíj leintése után, amely startnak fontosságára Lewis Hamilton már a pilótaparádé során felhívta a figyelmet. Márkatársa, Valtteri Bottas viszont magabiztosságról beszélt, aztán végül a rajtnál valóban minden el is dőlt. A magabiztosság is.
Az első kanyarba az első hármas (BOT, HAM, VET) gyakorlatilag egymás mellett érkezett meg. A legjobb helyzetben, belső íven a Hamilton volt, aki meg is szerezte az első helyet, így csak Bottas és Vettel neve mellett maradt csak kérdőjel.
(Fotó: m4sport.hu)
A német kissé elfékezte magát, Bottas pedig nagyon közel került ahhoz, hogy szendvics-töltelékként a pálya szélén végezze. Végül Bottas megúszta és nagy hátránnyal, de beállhatott a második helyre, Vettel viszont ismét gondban volt, pedig még csak a második kanyarnál jártunk.
Csapattársa érkezett meg mellé, de végül a német olyan helyre sodródott, hogy Leclercnek kissé vissza kellett vennie. Az egészből az lett, hogy a negyedik helyről rajtoló Max Verstappen elment Vettel mellett is és így a 3. kanyar után a sorrend a következőképpen alakult: HAM, BOT, VER, VET és LEC.
A rajt legnagyobb vesztese a mclarenes Lando Norris volt, aki a 10. helyről a 16-ra esett vissza (később meg ki a versenyből), de a 14-ről induló Kimi Räikkönen is visszaesett kicsit, amikor a négyes kanyart kiszélesítette.
De nagy vesztese volt az indítókörnek a négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel is, aki az említett elfékezés miatt szenvedni kezdett az autójával. Olyannyira, hogy a csapattársa már a hetedik kör végén elkezdte támadni őt. Kenyértörésre nem került sor, helyette a 12. forduló elején Vettel elengedte a márkatársát, aki így elviekben a harmadik helyen hajtó Verstappen nyomába eredhetett.
(Fotó: m4sport.hu)
A tempókülönbség azonban nem volt meg a Red Bullhoz képest, de a csere fontosságát alátámasztotta, hogy Vettel viszont egyre jobban lemaradt. A 20. körre már egy kerékcserényi hátránya volt a ferrarisnak a vezető Hamiltonhoz képest, de eddigre meg is született a döntés: Vettelt a bokszba hívták, ami után a német a 9. helyre érkezett vissza (a bal hátsónál gondok voltak, így egy kicsi időveszteséggel ért véget a kitérő). De raeagált a Red Bull is Verstappennel, aki pedig a csere után az ötödik pozícióba került.
A 26. körben Leclerc is a bokszba hajtott, nála is hibáztak a kerékcserénél, de így is márkatársa elé érkezett vissza. Kemény keveréket kapott, és így egyértelmű volt (akkor annak tűnt), hogy végigmegy a futamon ezzel a szettel. Mivel Vettel közvetlenül Leclerc mögé zárkózott, mindenki azt gondolta, hogy a monacói azonnal visszaadja a futam elején kapott elengedést. Erre azonban várni kellett úgy 10 kört, ami nem volt ideális a gumik és az idő szempontjából.
A cserének köszönhetően azért a négyszeres világbajnok némi előnyre szert tudott tenni. Hamarosan bokszba hajtott a két Mercedes is. Vettel kényszerű korai kiállása után úgy tűnt, csak ő lesz két kiálláson, de a 46. kör mindent felborított.
(Fotó: m4sport.hu)
Azaz csak Lance Stroll és Lando Norris borult fel majdnem, miután az első kanyarban a Force India versenyzője hamar csukott kaput az előzni próbáló mclarenes előtt. Mindketten kiestek, törmelékek szerteszét, így jött a biztonsági autó.
Bottas épp volt kinn cserélni, de jött Hamilton is, így maradt a Mercedes 1-2, Verstappen a 44. körben cserélt, tartotta a 3. helyet, ahogy Vettel is a negyediket. Leclerc sem veszített pozíciót, pedig gyorsan kiállt egy frissítésre.
Nyolc körig ment így a vonatozás, majd elindult a mezőny. Az egyetlen várható támadást Leclerctől vártuk, aki Vettelhez képet jó pár kör gumielőnyben volt. A 2019-es Spanyol Nagydíj azonban ebben az esetben sem hozott izgalmat.
A rajtnál volt egy csere az élen, de ez mit sem változtatott azon a tényen, hogy a Mercedes ötödik kettős győzelmét aratta idén. A tabellán persze történt változás: házon belül például, hiszen Hamilton(112) átvette márkatársától(105) a vezetést, de Verstappen(66) is megelőzte Vettelt (64). A gyorskörért járó plusz pont egyébként Hamiltoné lett.
(Fotó: m4sport.hu)
A nap versenyzője végül Max Verstappen lett, aki még a futam elején, a négyes kanyar külső íven mutatott be egy szép előzést Vettelen, és ezzel megalapozta dobogós helyezését a futam végére.
(Fotó: m4sport.hu)
Amely szakaszra azért maradt némi izgalom, de csak a hetedik hely környékén. Ott ugyanis a HAAS versenyzői, Kevin Magnussen és Romain Grosjean hajtottak. A francia mindent megtett, hogy megelőzze csapattársát, de kétszer is lement a pályáról az első kanyarban és végül a gumijai is elkezdték felmondani a szolgálatot. Ez odáig fajult, hogy Grosjeant az utolsó pontszerző helyen intették le. Sikeresen elébe férkőzött Carlos Sainz és Danyiil Kvjat is.
A következő futam a monacói hétvége lesz, két hét múlva, ahol szokásosan csütörtökön kezdődnek majd a programok.
A Spanyol Nagydíj végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
|
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1 ó p , mp |
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
+4,074 mp |
3. |
Max Verstappen |
Red Bull-Honda |
+7,679 mp |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
+9,167 mp |
5. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+13,361 mp |
6. |
Pierre Gasly |
Red Bull-Honda |
+19,576 mp |
7. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
+28,159 mp |
8. |
Carlos Sainz |
McLaren-Renault |
+32,342 mp |
9. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Honda |
+33,056 mp |
10. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
+34,614 mp |
11. |
Alexander Albon |
Toro Rosso-Honda |
+35,445 mp |
12. |
Daniel Ricciardo |
Renault |
+36,758 mp |
13. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
+39,241 mp |
14. |
Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo-Ferrari |
+41,803 mp |
15. |
Sergio Pérez |
Racing Point-Mercedes |
+46,877 mp |
16. |
Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo-Ferrari |
+47,691 mp |
17. |
George Russell |
Williams-Mercedes |
+1 kör |
18. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
+1 kör |
19. |
Lance Stroll |
Racing Point-Mercedes |
kiesett |
20. |
Lando Norris |
McLaren-Renault |
kiesett |
Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton, 1:18,492 mp
Forrás: Boxutca, m4sport.hu |
Cikk megosztása