2019. április 14. 13:54 Sport | Szerző: Dudás Róbert
A rajt döntötte el a Kínai Nagydíjat, Lewis Hamilton már az első métereken bebiztosította győzelmét az F1 1000. versenyén. Sebastian Vettel egy korai csapatutasítással nyerte vissza helyét az elégedetlenkedő Charles Leclerc-rel szemben, és idén először pezsgőzhetett.
Bottas kipörgette! A rajtnál, és ezzel el is vesztette az esélyét az 1000. dicsőségére. Hogy mindig ott legyen a neve mellett, ha az évkönyveket felcsapja valaki. A dicsőség ugyanis azé a Lewis Hamiltoné lett, aki saját elmondása szerint nem feltétlenül törődik ezzel az egész jubileumi dologgal. Ez általában így is van mindenkivel, aki vesztésre áll. Utána azonban a történelemkönyvekkel jubilál. Megérdemelten!
A Kínai Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)
Mert Lewis Hamilton végig uralma alatt tartotta az 1000.-et. Olyannyira, hogy a kamera nem is kereste, vagy legalábbis a rendező nem kérte erre. Bottas sem nagyon tudta követni, hamar lőtávolon kívülre került, aztán legközelebb egy korábbi kerékcsere miatt jött a látóterébe Hamilton, de innen is sikerült elvesztenie.
(Fotó: XPB)
Picit hátrébb viszont volt esemény bőven. Manapság a legnagyobb figyelem a Ferrari csapatutasításos tevékenységét övezi. Ki a kiválasztott? Van-e egyáltalán? Egyelőre a helyzet hozza, de valószínűleg Vettel, aki már évek óta megpróbálja sikerre vinni a Ferrarit, rendelkezik néhány plusz kredittel.
A német a rajtnál remekül jött el, de épp emiatt fennakadt a kipörgő Bottasban, és ez elég volt ahhoz, hogy a csapattárs, Charles Leclerc megelőzze őt. Vettel azonban nem maradt le, ott volt végig a monacói nyakán, és 10 kör után a csapat meg is kérte az ifjú titánt, hogy engedje valószínűleg „sürgősebb” útjára márkatársát.
A csere meg is történt, de talán épp a folyamatos közelautózás miatt Vettel kerekei mintha nem lettek volna százasok és történt néhány elfékezés, ami miatt a négyszeres világbajnok nem is igazán tudott elhúzni csapattársától. Egy kicsit jobban el tudott nyúlni, de nem volt komoly előnye. Számszerűen. De helyzeti az nagyon is.
(Fotó: XPB)
Hiszen általában azt részesítik előnyben a bokszutcában, aki a pályán előrébb van, és amikor Max Verstappen, aki elég közel volt a Ferrari alakulatához, a bokszba hajtott Vettellel reagált a csapat. Sikerült is megtartani a pozíciót a hollandhoz képest, de már itt kiderült, hogy ha Leclercet kihívják, ő már veszíteni fog egy helyet. Jött a B terv, ami egy elnyújtottabb első kerékcserés periódust jelentett, mely után a futam végén jobb helyzetbe kerülhetett volna az ifjú ferraris.
Ez azonban nem jött be. Csupán négy körrel tudta tovább húzni, aztán pedig ahogyan mindenki más, ő is kiállt egy második kerékcserére. Ráadásul az elnyújtott első etap sem tudta megvédeni Max Verstappentől, így Leclerc végül csak az ötödik helyen ért célba.
(Fotó: XPB)
Hamilton elsőségét azonban mindez nem befolyásolta. Csupán az az idei újítás, amivel kapcsolatban épp a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff jelentette ki, hogy miatta valaki egyszer a falban köt ki. A gyorskörért járó plusz pont azonban sokáig úgy tűnt, hogy Sebastian Vettel „ölébe hullik”, ám az utolsó előtti körben Pierre Gasly kirongyolt a bokszba egy plusz kerékcserére, majd megnyomta a gázt, és elhappolta ezt a plusz egy pontot, miközben a hatodik helyen célba ért.
A verseny legjobbjának viszont az az Alexander Albon választatott meg, aki szombaton az összetört autója miatt nem vehetett részt az időmérő edzésen, a futamon azonban szerzett egy pontot!
(Fotó: XPB)
Az 1000. futam után a 2019-es évad tabelláján már nem Valtteri Bottas, hanem Lewis Hamilton áll, amivel kapcsolatban Bottas kijelentette: nem túl jó érzés.
Nos, ismét két hét hetet kell várnunk, hogy kiderüljön, Bottas jobb érzésekkel gazdagodik-e – a következő versenyhétvége az Azeri Nagydíj lesz.
Az F1 hivatalos képe remekül megjósolta a sorrendet (Szeleczky Ádám)
A Kínai Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1 ó 32 p 6,350 mp |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | +06,552 mp |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | +13,744 mp |
4. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | +27,627 mp |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | +31,276 mp |
6. | Pierre Gasly | Red Bull-Honda | +1 p 39,307 mp |
7. | Daniel Ricciardo | Renault | +1 kör |
8. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | +1 kör |
9. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | +1 kör |
10. | Alexander Albon | Toro Rosso-Honda | +1 kör |
11. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | +1 kör |
12. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | +1 kör |
13. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | +1 kör |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | +1 kör |
15. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | +1 kör |
16. | George Russell | Williams-Mercedes | +2 kör |
17. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | +2 kör |
18. | Lando Norris | McLaren-Renault | kiesett |
19. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Honda | kiesett |
20. | Nico Hülkenberg | Renault | kiesett |
Leggyorsabb kör: Pierre Gasly, 1:34,742 mp |
Forrás: Boxutca, m4sport.hu