Hírek / Sport

F1:Hivatalos: megbüntették Verstappent a Hamiltonnal történt balesetért

2021. szeptember 12. 19:05 Sport | Szerző: Dudás Róbert

Meghozta ítéletét az FIA monzai Formula 1-es Olasz Nagydíj versenybírósága Max Verstappen és Lewis Hamilton büntetése ügyében: a Red Bull versenyzője három rajthelyes büntetést kapott!
 
Idén másodszor ütközött össze a pályán Lewis Hamilton és Max Verstappen, és Silverstone után Monzában sem maradt el a büntetés. Az FIA a verseny leintése után mindkét versenyzőt és csapatot meghallgatta, és arra jutott, hogy a Red Bull versenyzőjét terheli a nagyobb felelősség
 
Verstappen 3 rajthelyes büntetést kapott, amit a két hét múlva következő Orosz Nagydíjon kell letöltenie, emellett 2 büntetőpont került a szuperlicencére.
 
Az Olasz Nagydíj 26. körében Hamilton a kerékcseréjéről tért vissza a versenybe, éppen Verstappen elé. Belső íven haladt az első sikán felé, miközben Verstappen kívülről mellé ért. A két versenyző ütközéséhez az vezetett, hogy a holland ráhajtott a belül lévő magasított kerékvetőkre, amik a Mercedesnek dobták autóját, majd a gumik összeérése után a Red Bull Hamitlon gépének tetején landolt.
 
Az FIA indoklásában részletezte, hogyan jutottak arra, hogy Verstappent terhelte a döntő mértékű felelősség.
 
„A 44-es autó (Hamilton) kihajtott a boxutcából. A 33-as autó (Verstappen) a célegyenesben haladt. Az első kanyar előtt lévő 50 méteres táblánál a 44-es autó jelentősen előrébb volt, a 33-as autó későn fékezett, és elkezdett a 44-es autó mellé érni, noha sosem volt pillanat, amikor a 33-as autó előrébb lett volna, mint a a 44-es autó első kereke.”
 
„A meghallgatás során a 33-as autó versenyzője azt mondta, hogy a baleset oka az volt, hogy a 44-es autó vezetője nyitott a kormányán az első kanyar után, és leszorította őt a 2-es kanyar csúcspontjánál. A 44-es autó azt állította, hogy a 33-as autó vezetője nagyon későn próbálta megelőzni őt, és fel kellett volna adnia a kanyart, vagy azzal, hogy korábban visszavesz, vagy azzal, hogy balra fordul, a kerékvetőn túlra.”
 
„A bírák tanulmányozták az ipari kamera felvételeit, amin látható volt, hogy a 44-es autó egy elkerülő íven haladt, noha a helyzete arra kényszerítette a 33-as autót, hogy a kerékvetőre menjen. De a bírák továbbá azt is megállapították, hogy a 33-as autó nem volt teljesen a 44-es autó mellett az 1-es kanyar bejáratáig. A bírák véleménye szerint ez a manőver túl késői próbálkozás volt a 33-as autó vezetője részéről ahhoz, hogy jogot szerezzen a versenyzéshez szükséges helyre.”
 
„Miközben a 44-es autó távolabb kormányozhatott volna a kerékvetőtől, hogy elkerülje a balesetet, a bírák úgy ítélték meg, hogy a helyzete indokolt volt, és ezért megállapították, hogy döntő mértékben a 33-as autó vezetője tehető felelőssé a balesetért.”
 
„A büntetés meghatározásánál a bírák csak a balesetet vették figyelembe, annak következményeit nem.”
 
 
Fotó: Formula 1
Forrás: FIA, Formula 1, m4sport.hu
 
 


next 5

A mi világunk

Hírek