2019. szeptember 7. 18:52 Sport | Szerző: Dudás Róbert
A belga időmérő után Monzában is Charles Leclerc szerezte meg a rajtelsőséget, és akárcsak Spában, Monzában sem volt ellenfele az utolsó pillanatokban, ezúttal viszont nem azért, mert hatalmas előnyben volt ellenfeleivel szemben, hanem azért, mert az utolsó pillanatokban a mezőny tagjai addig vártak egymás szélárnyékára, míg szinte egyiküknek sem maradt idejük.
Már a szabadedzések után sejteni lehetett, hogy Monzában komoly szerep jut majd a szélárnyékozásnak, arra azonban senki sem számított, hogy az időmérő végén valódi „lassúsági” verseny alakul ki a Q3-ba jutottak között, akik igyekeztek ideális helyzetbe kerülni utolsó gyors körükhöz, végül azonban mindenki annyira óvatosan haladt, hogy a belassuló bolyból csak Carlos Sainz és Charles Leclerc kezdhette el gyors körét időn belül.
A ferraris ezt később meg is szakította, hiszen akkor már egyértelmű volt, hogy ő szerzi meg a rajtelsőséget, hiszen Sainz köre nem volt veszélyes az övére, amit még az első felfutáskor teljesített, és ami mindössze 39 ezreddel volt jobb Lewis Hamiltonénál, így nézve tehát igen szoros eredmény született Monzában.
Igaz, arra kevesen számítottak a Q3 közepén, hogy a leintést követően is ugyanazt az eredményt látják majd, amit épp akkor láttak a tabellán.
Ezúttal nemcsak a boxutca kijáratánál volt tumultus... (Fotó: XPB)
Hogy ez a későbbiek során változik-e azt nem tudjuk, hiszen a versenybíróság már vizsgálja a történteket, a nap folyamán ugyanis figyelmeztették a pilótákat arra, a túlságosan lassú felvezető körök büntetést vonhatnak majd maguk után.
Leclerc és Hamiltont – a jelenleg végeredménynek számító tabellán – Valtteri Bottas követi, aki épp csak be tudta fejezni gyors körét, mielőtt Kimi Räikkönen elveszítette uralmát Alfa Romeója felett és a Q3-at nagyjából annak felénél félbeszakították (az utolsó percek komikus jelenetei az újraindítást, majd egy több perces várakozást követően alakultak ki).
A negyedik Sebastian Vettel lett, kinek körét több alkalommal is visszajátszották, a Parabolicában ugyanis gyanúsan szélesen fordult (a képek tanúsága szerint könnyen előfordulhat, hogy négy kerékkel elhagyta a pálya határait), eredménye törléséről viszont egyelőre nem érkeztek hírek. A négyszeres világbajnokot az eddig erős hétvégét futó Renault-pilóták követik Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg sorrendben.
Kimi Räikkönen összetört autója (Kép: XPB)
A legjobb 10-be rajtuk kívül Sainz, Alexander Albon, Räikkönen - aki egyébként szoros csatában harcolta ki a továbbjutást a márkatárssal, Antonio Giovinazzival szemben, a Q2 végén ugyanis mindössze 2 ezred döntött a két Alfa-versenyző között - és Lance Stroll fért még be.
A második szakaszban Giovinazzi mellett a Toro Rosso két pilótája (Pierre Gasly hátrasorolásos büntetés miatt mindenképp a mezőny végéről indulna), Kevin Magnussen és Lando Norris esett még ki, aki Gaslyhoz hasonlóan egyébként sem „erőltette” a továbbjutást, hiszen az ő autójában is több erőforrásegységet kicseréltek, ami miatt ő is a sor végére kerül majd.
Lewis Hamilton, Charles Leclerc és Valtteri Bottas (Fotó: XPB)
A Q1-ben a megszokott két kieső, vagyis a Williams kettőse mellett Romain Grosjean, valamint Sergio Pérez és Max Verstappen búcsúzott. A holland motorcsere miatt így is úgy is hátulról startol, a Red Bull azonban legalább a Q2-be szerette volna továbbjuttatni őt, egy motorhiba miatt azonban nem tudta teljesíteni gyors körét.
A Q1-ben nemcsak az ő életét keserítette műszaki hiba: Pérez autója néhány perccel az etap vége előtt megállt, ami miatt egyébként a piros zászló is előkerült.
A F1-es Olasz Nagydíj rajtja magyar idő szerint 15 óra 10 perckor lesz.
Az Olasz Nagydíj időmérőjének végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
|
1. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:20,126 |
1:19,553 |
1:19,307 |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:20,272 |
1:19,464 |
1:19,346 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:20,156 |
1:20,018 |
1:19,354 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:20,378 |
1:19,715 |
1:19,457 |
5. |
Daniel Ricciardo |
Renault |
1:20,374 |
1:19,833 |
1:19,839 |
6. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:20,155 |
1:20,275 |
1:20,049 |
7. |
Carlos Sainz |
McLaren-Renault |
1:20,413 |
1:20,202 |
1:20,909 |
8. |
Alexander Albon |
Red Bull-Honda |
1:20,382 |
1:20,021 |
idő nélkül |
9. |
Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo-Ferrari |
1:20,634 |
1:20,515 |
idő nélkül |
10. |
Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:20,643 | 1:20,498 |
idő nélkül |
11. |
Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo-Ferrari |
1:20,657 |
1:20,517 |
|
12. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:20,616 |
1:20,615 |
|
13. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Honda |
1:20,723 |
1:20,630 |
|
14. |
Lando Norris |
McLaren-Renault |
1:20,646 |
1:21,068 |
|
15. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:20,508 |
1:21,152 |
|
16. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:20,784 |
||
17. |
Sergio Pérez |
Racing Point-Mercedes |
1:21,291 |
||
18. |
George Russell |
Williams-Mercedes |
1:21,800 |
||
19. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1:22,356 |
||
20. |
Max Verstappen |
Red Bull-Honda |
idő nélkül |