2019. augusztus 31. 16:37 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Nem rontott a Ferrari, és nem tettek csodát az ellenfelek: Charles Leclerc esélyeshez méltó, hibátlan versenyzéssel szerezte meg pályafutása harmadik edzéselsőségét! Sebastian Vettelé a második rajtkocka, mögöttük a Mercedesek.
A Belga Nagydíj időmérő edzése két érdekes kérdéssel indult: vajon melyik Ferrari indul a pole-ból, illetve, hogy elkészül-e időben Lewis Hamilton autója, melyet még a 3. szabadedzés végén csapott oda a gumifalnak.
A Mercedesnél aztán hamar újabb kérdések merültek fel. Robert Kubica Williams autójában ugyanis még azelőtt megadta magát az erőforrás, hogy bárki is mért kört futott volna.
Hogy mi lesz a többi Mercedes motorral, az egy jövőbeni kérdés, egy másikat pedig Michelisz Norbert vetett fel az élő közvetítés során: kinek kedvez mindez?
Természetesen a Mercedes ászának, Hamiltonnak, aki autóján folyamatosan dolgoztak, és ezzel az „áldozattal” rengeteg időt nyertek, hiszen a szerelők „büntetlenül” plusz munkaidőhöz jutottak. Persze eléggé erős ez összeesküvés elméletnek, de tény, hogy Kubica ezzel nem vesztett semmit, hiszen nagyjából pont oda tudta volna kvalifikálni magát, ahová a mért kör nélkül.
A kis szünet végére elkészült Hamilton autója, s így a brit bajnok is csatlakozni tudott a mezőnyhöz 12 perccel az első szakasz leintése előtt.
A kezdés előtti kérdés validálódni látszott a Q1 végére, hiszen Charles Leclerc vezetésével a Ferrari hozta a szakaszt, és a Mercedesek jókora, egy másodpercen kívüli hátránnyal tudták csak követni a vörösöket. De nem is közvetlenül, miután az a Max Verstappen, aki motorgondokkal küszködött, végül be tudott ékelődni a két Ferrari és a két Mercedes közé.
Lévén, hogy a hollandok igen közel laknak a pályához, nagyon erős hányadát narancssárágra színezték a spá-i lelátóknak, ami talán nagy erőt adott Verstappennek a gyorskörében, ahol vagy 10 autó állta az útját. Mint a bójákat, úgy kerülgette a Red Bull versenyző az ellenfeleit, akik szétszéledtek, amint meglátták a tükörben a „szárnyakat kapott” versenyautót.
A Q2 már árnyalta a Ferrari előnyének egyértelmű képét. A korábbi hátrány felénél is többet sikerült hozniuk a feljebb tekert motorral, és a leintésnél Hamiltonnak már csak 6 tized volt a hátránya. Márkatársa, Valtteri Bottas hibázott a legutolsó esélynél, így ő ismét 1 másodpercen kívülre szorult.
Sebastian Vettel (Fotó: MTI/EPA)
Az időmérő edzés kimenetele ekkor még erősen nyitott volt, az már a kisebb hátrányból kirajzolódni látszott, hogy a Ferrari és a Mercedes egészen izgalmas versenyt futhat vasárnap.
A középső szakasz meglepetésembere Kimi Räikkönen volt, aki 1:44.1-es idejével igazán meglepte a mezőnyt. Pláne, hogy csapattársa, Antonio Giovinazzi már az etap elején búcsúszott motorprobléma miatt.
Az utolsó szakaszban a Hibrid-éra trendjének megtörése volt a tét. 2014 óta csak Mercedes csapat versenyzője tudott pole-t szerezni, míg ezúttal valóban ott volt a trónfosztás lehetősége.
Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)
A Ferrari megtörte a sorozatot! Ráadásul annak ellenére, hogy Sebastian Vettel kivételesen kedveli ezt a pályát, és itt szerzete utolsó futamgyőzelmét is tavaly, a pole Charles Leclerc-é lett. Nem is kis előnnyel, miután a német több kisebb hibát is vétett a pálya középső szakaszán, így hét tizeddel lassabb kört rajzolt a spá-i aszfaltra.
A Mercedes hozta a második sort, a helyi kedvenc, Max Verstappen pedig az ötödik helyen végzett, és talán csak azért nem volt ott mögötte az új csapattársa, Alexander Albon, mert ő még a Q2-ben a gyorskörének végénél elvette a lábát a gázról. Wéber Gábor felvetése szerint nem akarta átadni a csapat a gumiválasztás lehetőségét egy másik versenyzőnek azzal, hogy Albon továbbjut, hiszen motorcsere miatt eleve a mezőny végéről kell várnia a rajtot.
A futam vasárnap magyar idő szerint 15:10-kor rajtol.
Belga Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:43,587 | 1:42,938 | 1:42,519 |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:44,109 | 1:43,037 | 1:43,267 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:45,260 | 1:43,592 | 1:43,282 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:45,141 | 1:43,980 | 1:43,415 |
5. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:44,622 | 1:44,132 | 1:43,690 |
6. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:45,560 | 1:44,103 | 1:44,257 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:45,899 | 1:44,549 | 1:44,542 |
8. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45,842 | 1:44,140 | 1:44,557 |
9. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:45,732 | 1:44,707 | 1:44,706 |
10. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:45,839 | 1:44,738 | 1:45,086 |
11. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:45,694 | 1:44,797 | |
12. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:46,154 | 1:44,847 | |
13. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:46,000 | 1:45,047 | |
14. | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:45,528 | 1:45,799 | |
15. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45,637 | idő nélkül | |
16. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:46,435 | ||
17. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:46,507 | ||
18. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Honda | 1:46,518 | ||
19. | George Russell | Williams-Mercedes | 1:47,548 | ||
20. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | idő nélkül |
Forrás: Boxutca, m4sport.hu