2019. július 30. 15:07 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Silverstone után Hockenheimben tovább faragott kerékcserés világcsúcsán a Red Bull.
A múlt hétvégi Német Nagydíjon újabb nagyszerű győzelmet aratott Max Verstappen, aki a folyton változó időjárási viszonyok mellett is mindvégig összeszedett maradt. Ám amellett, hogy minden elismerést megérdemel, csapatának, a Red Bullnak is jár a dicséret, amely ugyancsak a helyzet magaslatán állt, jól taktikázott, jó döntéseket hozott – és nem mellesleg megint egy új világcsúcsot állított föl!
Naná, hogy a kerékcserékről van szó, amely téren mostanság az osztrák csapat átvette az uralmat a Williamstől. „A boxutcai csapatunk kilenc kerékcserét hajtott végre összesen, ötöt Maxnál és négyet Pierre-nél. Ez tényleg hihetetlen! Max öt kiállásából egyet szúrtunk csak el, amikor a sárga gumit raktuk az autójára, hogy azzal menjen el a végéig. De aztán összeszedtük magunkat, egyben maradtunk fejben, és volt egy 1,8 másodperces kerékcserénk is” – dicsérte Christian Horner csapatfőnök Verstappen mellett a boxutcai csapatát is, amely az említett 3. körös megingás alkalmával 5,10 másodpercig tartotta föl a hollandot.
Az új világcsúcsot az általa is említett 1,8-es kerékcsere jelenti. A garázs előtt szorgoskodó „hangyáik” egészen pontosan 1,88 másodperc alatt végeztek Verstappen autóján az F1 hivatalos mérése szerint, és ezzel tovább faragták a két héttel ezelőtti silverstone-i rekordjukat. Akkor 1,91 másodpercükbe telt a kerékcsere, vagyis további 0,03-ot találtak.
E rekord a 46. körben elvégzett szervizeléskor született, amely már a csapat aznapi 8. kerékcseréje volt. Így zajlott:
Horner a leintés után egy gesztussal igyekezett kimutatni a boxcsapat felé a büszkeségét. „A csapatunk hihetetlen volt ma, és ezért is küldtük a dobogóra Phil Turnert, a vezető szerelőnket, hogy vegye át a konstruktőri trófeát. Szenzációs munkát végzett” – mondta a brit csapatfőnök.
Phil Turner vezető szerelő a konstruktőri díjjal (Fotó: Red Bull)
Hogy mennyire egyben vannak most az emberei, azt az is bizonyítja, hogy a Red Bull 9 kerékcseréjéből 5 a futam 10 legjobb kiállása közé került. Az osztrákokkal egyedül a Williams tudta tartani a lépést, akik Robert Kubicánál az 57. körben 1,99 másodperc alatt cseréltek. A top 10-be rajtuk kívül a Ferrari fért be, Charles Leclerc 3. körben megejtett kiállását 2,41 másodperc alatt tudták le.
A Német Nagydíj 10 leggyorsabb kerékcseréje:
Csapat | Versenyző | Idő | Kör | |
1. | Red Bull | Verstappen | 1,88 mp | 46. |
2. | Williams | Kubica | 1,99 mp | 57. |
3. | Red Bull | Verstappen | 2,04 mp | 25. |
4. | Red Bull | Verstappen | 2,11 mp | 41. |
5. | Williams | Kubica | 2,14 mp | 31. |
6. | Red Bull | Gasly | 2,15 mp | 26. |
7. | Williams | Russell | 2,23 mp | 24. |
8. | Williams | Russell | 2,32 mp | 47. |
9. | Red Bull | Gasly | 2,33 mp | 28. |
10. | Ferrari | Leclerc | 2,41 mp | 3. |
A változékony időjárás miatt a kerékcseréket végző szerelők a Német Nagydíjon a többszörösét végezték a megszokott munkának, hiszen az egész futam összesen 78 (!) kiállást hozott. A legtöbbször, vagyis hat alkalommal Lewis Hamilton és Kevin Magnussel látogatta meg a csapatát, míg a legkevesebb kerékcserével Carlos Sainz teljesítette a versenytávot, aki mindössze háromszor állt ki.
Forrás: DHL, Motorsport-Magazin, m4sport.hu
Cikk megosztása