Cikk megosztása
Címkék
#sport #formula1 #forma1 #f1 #scuderia ferrari #McLaren Renault #Sebastian Vettel #FIA #Lando Norris #Német Nagydíj2019. július 28. 14:02 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Motorcserék és büntetések Németországban! Sebastian Vettel és Lanco Norris az áldozatuk.
A büntetések szempontjából nyugalmas silverstone-i hétvége után Hockenheimben újra módosítani kénytelen az FIA a rajtfelálláson az időmérős eredményhez képest. A szövetség a versenynap délelőttjén jelezte, két versenyzőnél is motoregységeket cseréltek. Az egyik érintett Sebastian Vettel, aki egy új központi elektronikával lépte át a büntetés határát. Esetében súlyos következménye nincs a cserének: eleve a 20. pozíció volt az övé, így hátrébb már nem sorolhatták a gyakorlatban. Esetében leginkább az volt a kérdés, hozzányúl-e autójához a Ferrari, és végez-e rajta olyan átalakításokat a jósolt eső, vagy a felzárkózás kényszere miatt, hogy a rajtrács helyett a boxutcából indulhasson csak. Jelen állás szerint a rajtrácsról fog.
Szintén cseréltek Lando Norris autójában. Egy új MGU-K-t, energiatárolót és központi elektronikát kapott, melyekkel ő is átlépte az éves hármas határértéket. Büntetésével a 16. helyett a 19. rajtkocka lett az övé, így Vettel mellől fog indulni a délutáni versenyen, amely magyar idő szerint 15óra 10perckor kezdődik. Hogy nem mögüle, az annak köszönhető, hogy a német mért kör teljesítése nélkül csak külön engedéllyel állhat rajthoz ma, vagyis a büntetésektől függetlenül az utolsó hely illeti őt.
Norris idei leggyengébb időmérőjét teljesítette szombaton. A nap végén önkritikusan jelentette ki: „Cserbenhagytam a csapatot és önmagamat is.” Arra utalt, hogy nem tudott hibátlan kört összerakni a Q1-ben, ezért már az első körben búcsúzni kényszerült, miközben csapattársa, Carlos Sainz a másik McLarent egészen a Q3-ig vezette, ahol a 7. rajtkockát szerezte meg. Arról ugyanakkor helyette már a csapatfőnöke, Andreas Seidl tett csak említést, hogy problémájuk volt a most kicserélt energiatárolóval. „Gond volt az elemekkel az edzésen, amivel úgy egy tizedet veszítettünk. Ez pont elég lett volna a Q2-be kerüléshez, és onnantól teljesen más lett volna a történet” – mentette föl a továbbjutást érő helytől 0,077 másodperccel lemaradó Norrist.
Sokat az újonc sem veszített a cserével, a McLaren viszont ezen a hétvégén teret vesztett a közvetlen riválisaival szemben. Ezúttal mindkét Ferrari-motor által hajtott csapat, az Alfa Romeo és a Haas is jobbnak mutatkozott náluk, és szokásos ellenfelük, a Renault mellett ezúttal a fél B-autójával följavuló Racing Point is közel került. Talán Hockenheim sem kedvez nekik, emellett a körülmények is ellenük lehetnek. A mezőnyből idén ők és a Mercedes értik a legjobban a gumikat, ám feltűnő, hogy ezen a hétvégén, amelyen nem könnyű a hőmérsékleti tartományban tartani a túlmelegedésre hajlamos papucsokat, most mindketten veszítettek a korábbi versenyképességükből.
Carlos Sainz a visszaesésüket viszont leginkább azzal magyarázza, hogy több riválisuk jelentős fejlesztésekkel állt elő, miközben ők most „mozdulatlanok” maradtak. „Tudjuk, hogy a többiek elég sok újítást hoztak magukkal. Talán ezen a hétvégén előnybe kerültek velünk szemben. De szerintem még így is jól reagáltunk a nehéz körülményekre. Szerintem a hőség sem segített az autónknak és annak hatékonyságán. Több dolog kombinációjáról van szó, de leginkább arról, hogy a többiek előreléptek ezen a hétvégén” – vélekedett a spanyol.
A Sainzot ezúttal megelőző Kimi Räikkönen egyébként vasárnapra szintén új motoregységeket kapott. Egy új MGU-H, belső égésű motor és turbófeltöltő került az autójába, ám mivel ezzel még nem érte el a határt, büntetést ő nem kapott, megtarthatja 5. rajtpozícióját.
Forrás: FIA, m4sport.hu
Cikk megosztása