Hírek / Sport

F1: Miért hallgatott a Renault a Ferrari ügyében?

2020. január 24. 15:41 Sport | Szerző: Dudás Róbert

A Renault-ban is gyanút keltett a Ferrari-motor 2019-es erőfölénye, ám két riválisával ellentétben nem kezdett vádaskodásba. Szakemberük elmondta, miért.

 

Egész évben, de különösen a harmadik motorspecifikáció monzai debütálása után látványos fölényben volt a Ferrari a motorerő és a végsebesség terén. A paddock látta és emlegette ezt már korábban is, ám a Red Bull és a Mercedes csak Austin előtt indított közös erővel támadást a motormegoldásával szerintük tilosban járó olaszok ellen.

Az FIA részéről egymást követték a technikai direktívák, a két gárda szerint pedig a vörösök későbbi visszaesése megerősítette tézisüket. Mindketten burkolt és kevésbé burkolt utalásokat tettek arra, hogy a Ferrari szabálytalan módszerekkel, az üzemanyag-átfolyásmérő kijátszásával növelte motorerejét, és elégedetten fogadták, hogy 2020-ra e téren szigorítottak az előírásokon.

Az egész vitából egyedül a Renault maradt ki teljesen. Habár ők voltak az egyetlen motorgyártó, amely nem vett részt az élen zajló küzdelemben, motorrészlegük vezetője, Rémi Taffin szerint más oka volt a hallgatásuknak. „Hogy nyugodtak voltunk, az nem a megfelelő kifejezés. Mi egyszerűen csak nem beszéltünk erről a nyilvánosság előtt” – ismerte el, hogy a Ferrari potenciális trükkje őket is foglalkoztatta. „Mi az FIA-hoz intézett kérdéseinket sosem tesszük publikussá. A Ferrari esetében más csapatok egyszerűen másképpen döntöttek.”

Fotó: XPB


A francia szerint bevett gyakorlat, hogy a résztvevők bizonyos alternatív utak járhatóságáról az FIA-hoz intézett hivatalos kérdéseken keresztül tájékozódnak, akkor is, ha saját maguk akarnak kihasználni egy ilyen lehetőséget, és akkor is, ha úgy vélik, mások előbb találtak rá egy ilyenre, és ezzel előnyre tettek szert. „Van, hogy van egy ötleted, ami előnyt hozhat, de nem vagy biztos benne, hogy ezzel megfelelsz-e a szabályoknak, ezért tisztázást kérsz. Ha az FIA a végén elégedett lesz, akkor nem hozzuk ezt nyilvánosságra, mivel szeretnénk megtartani magunknak ezt az előnyt” – magyarázta Taffin.

A Mercedes és a Red Bull/Honda esetében egyértelmű volt, a taktika: sejtették, mi állhat a Ferrari motorfölényének hátterében, és elsőként e megoldás ellehetetlenítésével próbálkoztak, ahelyett hogy maguk is egy hasonló trükk megvalósításával kezdtek volna foglalkozni.

Vajon a Renault hallgatása csak egyszerű visszafogottság volt, vagy annak a jele, hogy a betiltása helyett ők inkább a módszer saját hasznosítására törekedtek?

 

Forrás: Auto Motor und Sport, m4sport.hu

 


next 5

A mi világunk

Hírek