A Szaúd-arábiai Nagydíjon a pole pozícióból a címvédő Lewis Hamilton vágott neki a versenynek, mellőle Valtteri Bottas várhatta a piros lámpák kialvását. A Red Bull világbajnoki éllovasa, Max Verstappen az időmérőn elkövetett hibája után csak a 3. helyről rajtolt.
A Red Bullnál az időmérőn történt baleset után attól tartottak, Verstappen autójában megsérült a váltó, a csapat azonban végül nem talált hibát, így nem cserélte ki az egységet a holland pilóta versenygépében.
Hamilton megőrizte a vezetést a rajtnál Bottas és Verstappen előtt, Sergio Perez pedig keményen támadta a 4. helyről rajtoló Charles Leclerc-t, a monacói azonban megtartotta pozícióját.
A verseny első szakaszában a Mercedesek kontrollálták a tempót az élen, Verstappen pedig tartotta velük a lépést a 3. pozícióban.
A 10. körben Mick Schumacher csúnyán összetörte versenyautóját, a baleset miatt pedig pályára kellett küldeni a biztonsági autót. A Mercedes a helyzetet kihasználva kihívta versenyzőit a bokszba, Verstappent viszont kint tartotta a Red Bull. A holland így átvehette a vezetést, és mivel mögülük is mindenki kiállt, Hamilton a 2. helyről folytathatta a versenyt.
Mivel Schumacher baleseténél jelentősen megsérült a gumifal, a versenyirányítás a 14. körben a versenymegszakítás mellett döntött, így Verstappen és a Red Bull stratégiája kifizetődött, hiszen a holland autóján a leállás alatt szabadon cserélhettek abroncsokat.
A verseny állórajttal folytatódott, az első helyről tehát Verstappen várhatta a folytatást, Hamilton azonban jobban kapta el a rajtot, be is bújt riválisa mellé, Verstappen azonban nem hagyta magát, és a pályát levágva került vissza a címvédő elé, a hétszeres világbajnok azonban nemigen hagyott helyet a Red Bullnak.
Hátrébb Leclerc és Perez is nagyot csatáztak, a két autó azonban összeütközött, mögöttük pedig Nikita Mazepin hátulról beleszállt George Russell autójába. A balesetek miatt piros zászlóval ismét megszakították a futamot! Leclerc egyébként folytatni tudta, Perez viszont kénytelen volt feladni a versenyt.
A piros zászlós megszakítás alatt Michael Masi versenyigazgató felajánlotta a Red Bullnak, hogy Verstappent visszasorolják Ocon és Hamilton mögé, így a 3. helyről kezdheti meg a versenyt, az energiaital-gyárosok pedig elfogadták ezt.
A futam ismét állórajttal folytatódott, Hamilton pedig jól indult, be is bújt Ocon mellé, Verstappen viszont a 3. helyről nagyon rövidet fékezett az 1-es kanyarban, és mindkettejüket megelőzve átvette a vezetést! Hamilton nem akart lemaradni, hamarosan ő is megelőzte Ocont, és Verstappen nyomába eredt.
A 23. körben Yuki Tsunoda ütközött össze Sebastian Vettellel, és mivel sok törmelék került a pályára, a virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe. Az újraindítás után nem sokkal Vettel Kimi Räikkönennel is összeakadt, mindkettejük autója megsérült a koccanásban.
A 29. körben ismét virtuális biztonsági autós fázis következett a rengeteg törmelék miatt, a verseny pedig a 33. körben folytatódhatott. Verstappen előnye folyamatosan 1-1,5 másodperc volt Hamilton előtt.
Egy újabb VSC-fázis után Hamilton a 37. körben támadást tudott indítani Verstappen ellen, a holland azonban visszaverte a támadást az 1-es kanyarban, ám a manőver közben kiszorította a címvédőt. A Red Bull eztán arra kérte a hollandot, engedje el maga mellett Hamiltont, a Mercedes versenyzője azonban hátulról nekiütközött Verstappennek! Az incidens természetesen elkezdték vizsgálni a versenybírók.