A Formula 1-es világbajnoki címvédő elsőségével ért véget a háromnapos gyakorlás: az átalakított oldaldobozú RB18-assal köröző holland mögött a ferraris Charles Leclerc és az Alpine-t erősítő Fernando Alonso végzett.
Szombaton máris az utolsó napjához érkezett a Formula-1-esek hivatalos előszezoni tesztje Bahreinben. A nap fő szenzációját egyértelműen a Red Bull átalakított autója jelentette: közel egy óra várakozás után hajtott csak pályára az RB18-as Sergio Perezzel, ám akkor egy módosított oldaldobozt villantottak az energiaitalosok.
Nagyrészt az eredménylista élén is a Red Bullt láthattuk: a délelőtti etap során Sergio Perez zárt az élen, már rögtön az egész teszthét legjobb eredményével, majd délután a helyét átvevő Max Verstappen még ezen is javítani tudott. Bár Charles Leclerc ideiglenes megelőzte a hollandot, végül azonban a regnáló világbajnok zárta az élen a tesztidőszakot: Verstappen egyedüliként futott 1:32 alatti kört az 1:31,720-as eredménye révén – igaz, a legpuhább C5-ös keveréken érte ezt el, és előtte még egy megforgást is bemutatott.
Verstappent és Leclerc-t közel hét tized választotta el egymástól, a harmadik helyet pedig a legvégén az egész teszten alig valamit villantó Alpine-t vezető Fernando Alonso kaparintotta meg, közel egy másodperces hátránnyal. A spanyol ezzel néhány századdal előzte meg a mercedeses George Russellt. Mögöttük Valtteri Bottas következett az Alfa Romeóval: a csapat erősen zárta a gyakorlást, hiszen az újonc Guanyu Zhou is befért a top 10-be – úgy, hogy a mezőnyből csak a koronavírusos Daniel Ricciardo, valamint az Alpine-t erősítő Esteban Ocon nem ült ma autóba. Yuki Tsunoda hatodik helye is megsüvegelendő, ahogy Mick Schumacher nyolcadik pozíciója is – igaz, a haasos még időn túl is javíthat ezen, hiszen ismét extra lehetőséget kap a csapat a felszerelésük késése okán.
A Haasnak így sem volt jónak mondható napja: délelőtt Kevin Magnussen a korábbi kezdés ellenére is kevés kört tudott teljesíteni, mivel az üzemanyagrendszer hibája miatt sokáig a garázsban rostokolt. Schumacher pedig egyébként az utolsó kanyarban elkövetett hibájával a nap első igazi piros zászlós megszakításáért is felelős volt. A másodikat amúgy Bottas váltotta ki, akinek szemlátomást negyedik fokozatban ragadt az Alfája.
Ami a megtett körszámokat illeti: Nicholas Latifi lett az egyéni csúcstartó, miután a Williams némi plusz időt biztosított a számára Alexander Albon kárára a pénteki fékhiba miatti tűz okán elszenvedett időveszteség enyhítésére. A csapatokat illetően az Alfa Romeo, a Mercedes és az AlphaTauri volt a legszorgalmasabb: sorban 150, 149 és 148 körig jutottak.
KÉSŐBB: Mick Schumacher a Haas számára biztosított extra két órában 1:32,241-re javított a C4-es gumikon, ami a második helyre lett volna elegendő számára.