Cikk megosztása
Címkék
#sport #formula1 #forma1 #f1 #red bull racing #scuderia ferrari #Max Verstappen #Sebastian Vettel #Charles Leclerc #FIA2019. szeptember 22. 16:16 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Charles Leclerc nagy bánatára Sebastian Vettel a bokszkiállások során ugrott a harmadik helyről az élre, így a német vezette kettős győzelemre a Ferrarit Max Verstappen és a rosszul taktikázó Mercedesek előtt.
Leclerc zsinórban harmadik pole-pozíciójából is meg tudta tartani a vezetést a piros lámpák kialvása után, védekeznie pedig nem is neki, hanem Sebastian Vettellel szemben Lewis Hamiltonnak kellett. A tolakodás ellenére a sorrend nem változott az első hat helyen, és az első kör is viszonylag biztonságosan lezajlott a mezőnyben: csak Carlos Sainz morgott a Nico Hülkenberggel való ütközés után, aminek nyomán körhátrányba is került.
A verseny első harmada viszonylag eseménytelenül zajlott, az élmezőny pedig kifejezetten lassú tempót diktált, így próbálva minél tovább megőrizni az időmérőről megörökölt lágy gumikat, hogy egyetlen kerékcserével abszolválhassák a futamot. Az események így akkor élénkültek fel, amikor a 20. kör környékén az élcsapatok rászánták magukat a bokszkiállásokra. Vettel érkezett elsőként a harmadik helyről, és ez is elég volt számára ahhoz, hogy átugorja az egy körrel később az élről a bokszba hajtó Leclerc-t – a történtek miatt pedig a monacói egyáltalán nem volt boldog.
A Mercedes nem reagált azonnal Hamiltonnal, és amikor már nyilvánvaló volt, hogy mindenképpen visszaesne a két Ferrari és Verstappen mögé, végül inkább hat további körre kint hagyták, hátha a verseny végén a frissebb gumik előnyt jelenthetnek számára. Miután az élmezőny kereket cserélt, Vettel, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Bottas volt közöttük a sorrend, ám nem ők vezették a sort: a korábbi lassú tempó miatt a középmezőny sem szakadt le túlságosan, így az első etapjukat hosszabbra nyújtók előre kerültek, s öt körön át Antonio Giovinazzi vezetett az Alfa Romeóval.
A továbbiakban sem történt előzés az élcsapatok között, amit akadályozott három egymást követő biztonsági autós periódus is: az elsőre akkor volt szükség, amikor Romain Grosjean és George Russell ütközése nyomán a brit a falban kötött ki (a Williams idei első kiesését elkönyvelve), a másodikat Sergio Perez Racing Pointjának technikai hibája idézte elő, a harmadikat pedig az, amikor Danyiil Kvjat Kimi Raikkönennel szembeni előzése a célegyenes végén ütközésbe torkollott, és a finn törött első felfüggesztéssel búcsúzott.
A szaggatottá vált második félidő hatására a verseny időtávja ismét elérte a két órát, de még éppen belefért a kiírt 61 kör teljesítése. Bár Leclerc ígéretet tett a csapatrádióban, hogy igazságot szolgáltatva minden eszközt megragad majd, hogy visszaszerezze Vetteltől a szerinte őt megillető első helyet, végül köztük sem alakult már ki csata a leintésig. Sebastian Vettel így több mint egy év szünet után, a tavalyi Belga Nagydíjat követően ismét futamot nyert, feledtetve ezzel kissé a számára nem túl fényesen alakuló előző versenyeket.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | +02,641 |
3. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | +03,821 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | +04,608 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | +06,119 |
6. | Alexander Albon | Red Bull-Honda | +11,663 |
7. | Lando Norris | McLaren-Renault | +14,769 |
8. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | +15,547 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | +16,718 |
10. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | +17,855 |
11. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | +35,436 |
12. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | +35,974 |
13. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | +36,419 |
14. | Daniel Ricciardo | Renault | +37,660 |
15. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Honda | +38,178 |
16. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | +47,024 |
17. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | +1 p 26,522 |
18. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | kiesett |
19. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | kiesett |
20. | George Russell | Williams-Mercedes | kiesett |
Leggyorsabb kör: Kevin Magnussen, 1:42,301 mp (59. kör) |
Forrás: formula1.com, formula.hu
Cikk megosztása