2019. december 19. 09:25 Sport | Szerző: Dudás Róbert
Niki Lauda elvesztése elgondolkodtatta Toto Wolffot, ám mint azt tisztázta, nem a csapatváltás vagy egy F1-es vezetői szerepkör a dilemmájának tárgya.
Miközben zajlanak a találgatások arról, Lewis Hamilton vált-e csapatot a jelenlegi mercedeses szerződése jövő évi lejárta után, felröppent egy olyan elmélet is, miszerint szívesen lenne a Ferrari versenyzője, de csak azzal a kikötéssel, hogy jelenlegi főnökét, Toto Wolffot is viheti magával Maranellóba. A korábbi csapatfőnök, Eddie Jordan tézise talán nem tűnik irreálisnak, hiszen Hamilton az év utolsó versenyhétvégéin folyamatosan azt hangoztatta, hogy jövője elsősorban attól függ, mik az osztrák hosszabb távú tervei. Csakhogy Wolff az ORF tévécsatornának nyilatkozva most konkretizálta a helyzetét, és szavaiból az derül ki, hogy nem a Jordan által említett csapatváltás, de még csak nem is a korábban fölmerülő F1-es vezetői szerepkör ejtette őt gondolkodóba.
Bevallása szerint azt kell mérlegelnie, meddig akar az F1-ben maradni. „Fel kell idéznünk azt az időszakot, amikor Niki Laudával nekivágtunk ennek a kalandnak 2013-ban. Nem egyszerű alkalmazottként tettük ezt, hanem a csapat részvényeseiként. Szóval a kérdés nem pusztán az, hogy keresek-e munkát valahol máshol, hanem inkább az, egyáltalán akarom-e folytatni a Formula 1-ben” – fogalmazott egyértelműen Wolff az osztrák televíziónak.
A májusban elhunyt Niki Lauda nevét nem véletlenül említette. A Mercedest az igazgatótanács elnökeként és amolyan tanácsadóként segítő korábbi versenyző elvesztése mélyen megrendítette Wolffot. Év végi összegzéseiben rendre kiemelte, mennyire nehéz szezon volt ez számukra a barátja halála miatt, és azt sem titkolja, hogy hiányzik neki az állandó „bokszpartnere”.
Ez a tragédia lehetett akkora hatással Wolffra, hogy újraértékelje a helyzetét, és gondolkodóba ejtse őt. És egyéb tényezők is terelhetik őt ebbe az irányba. Idén a mercedeses szerepvállalása óta először hagyott ki egy futamot (Brazília). Elmondása szerint azért, hogy kísérletezzen, mivel jövőre már 22 versenyből fog állni a bajnokság, és ez minden résztvevő számára egyre megterhelőbb, így fennáll a lehetősége annak, hogy a jövőben többször is távol kel maradniuk kulcsembereknek a pályától. Különösképpen úgy, ha – mint őt is – egy pici gyermek is vár otthon valakit. Emellett az is kérdéses, mik a Mercedes jövőbeli tervei, és milyen feltételekkel folytatják az F1-es programot, ha egyáltalán folytatják. Wolff viszonya a hírek szerint nem annyira baráti a konszern új elnökével, Ola Källeniusszal, mint volt Dieter Zetschével volt, és a küszöbön álló pénzügyi megszorítások sem teszik kényelmesebbé a helyzetet.
Toto Wolff (Fotó: XPB)
Wolff elismerte, Lauda nélkül, magányosan kicsit csökkent a korábbi lelkesedése, ugyanakkor hangsúlyozta, a kiégéstől még messze áll. „Pillanatnyilag élvezem, és ez a legfontosabb. Az biztos, hogy már nem olyan szórakoztató, mint Nikivel volt, de a munka továbbra is motivál. Ameddig úgy érzem, hozzá tudok tenni valamit, folytatni fogom” – ígérte.
Egy – mondjuk – ferraris kihívás persze adhatna némi lökést a motivációjának, miként adhatna egy F1-es ügyvezető igazgatói szerepkör is, ahogyan arról korábban találgattak. Ennek kapcsán Wolff viszont ismét leszögezte: őt a csapatokon belüli munka mozgatja meg igazán. „Én a stopperórát szeretem, a kihívást, hogy ez minden egyes hétvégén brutálisan őszintén megmutatja a valóságot. Az F1 nagyon összetett üzlet a szponzorációval, a pályákkal kötött szerződésekkel, a televízióval. Nem, én a csapat vezetését élvezem jelenleg” – tette egyértelművé.
Végül a Mercedes esetleges kivonulásáról szóló híreszteléseket is elhessegette. „Hogy közös-e a célunk a Daimlerrel? A válasz egyértelmű igen! A Daimler és a Mercedes utcai autókat és versenyautókat épít. Ez a mi üzletünk, és ezért fogjuk együtt folytatni” – jelentette ki.
Forrás: Express, m4sport.hu
Cikk megosztása