Hírek / Egyéb/Archív

Itthon is jön a Google Play Pass

2020. október 8. 07:18 Egyéb/Archív

Az előfizetéses szolgáltatás újabb 24 európai országban vált elérhetővé.

A Google eredetileg még tavaly indította útnak saját előfizetéses ajánlatát, amelyet sokan az Apple Arcade által jelentett kihívásra adott válasznak tekintettek, bár itt valószínűleg inkább arról volt szó, hogy az előfizetéses platformokban rejlő előnyöket szerették volna jobban kiaknázni. Most több új európai országban, így hazánkban is elérhetővé vált a megoldás.

A Google Play Pass hivatalos támogatói oldalán megtaláljuk a főbb követelmények listáját, erre rögtön ki is térünk, először azonban azt érdemes tisztázni, hogy a szolgáltatás pontosan mit is takar. Tulajdonképpen a Play Store keretein belül elérhető több mint 500 alkalmazás egyidejű eléréséről van szó, amelyet akkor kapunk meg, ha havi 5 euró, illetve évi 30 euró megfizetése mellett döntünk (az Egyesült Államokban ugyanennyi dollárért elérhető ugyanezen ajánlat). A családok számára könnyítést jelent, hogy az erre kijelölt személy további 5 családtaggal oszthatja meg a hozzáférést, bár ennél fontosabb szempont, hogy pontosan mihez is férünk hozzá. Ezzel kapcsolatban több kritikát olvashattunk az utóbbi hónapokban, bár azért a kínálatban megtalálunk olyan neveket (Star Wars: Knights of the Old Republic, Titan Quest, Shadow Fight 2), amelyek kellően vonzóvá tehetik a csomagot.

A most közzétett rövid bejelentés szerint az újabb 24 európai ország között hazánk is megtalálható, vagyis október elejétől itt is elérhető az előfizetés, már amennyiben teljesítjük a főbb követelményeket. Ezen a listán az Android 4.4-es verziója számít az abszolút minimumnak, ennél régebbi szoftverrel tehát nem érdemes próbálkozni, miközben a Play Store app esetében a 16.6.25-ös verzióra van szükségünk, amelyhez nyilván érvényes fizetési mód, azonos Google Play és számlázási ország, illetve Google-fiók csatlakozása elengedhetetlen.

Arról egyelőre még nincsenek adatok, hogy a Play Pass mennyiben járul hozzá a bevételek növeléséhez, ez azonban idővel valószínűleg egyre nagyobb szerepet játszik majd.

A napokban írtunk arról, hogy bemutatkozott a Google platformja, amely a játékok streamelését helyezi a középpontba. Ezt a szegmenst célozza meg az Apple Arcade is, amely minden iOS-készüléken, Mac-számítógépeken, valamint több okostévén is megjeleníti az általunk kívánt alkotásokat, elsősorban offline módban, kifejezetten a prémium kategóriás játékokra koncentrálva, hogy ezeket népszerűbbé tegyék. Reklámok és appon belüli vásárlási lehetőség nem lesz jelen, így a gyerekeket szabadjára engedhetjük, illetve lehetővé válik a készülékek közötti gyors váltás, az elért eredmények megőrzése mellett. Itt is számos jól ismert név jelenik meg a kínálatban, míg maga a platform az App Store egy új füleként jelenik majd meg számunkra – 150 országban, még az idén, egyelőre ismeretlen előfizetési díjjal.

Az Apple News+ már a prémium publikációkat, kiadványokat és magazinokat veszi célkeresztbe, míg az alapértelmezett Apple News ingyenes marad. A felhasználók több mint 300 politikai, kulturális, művészeti, gasztronómiai, utazási és sportmagazint olvashatnak. Az együttműködő partnerek jelölhetik ki, hogy az előfizetők számára mely prémium tartalmakat teszik elérhetővé a rendszeren belül, itt a Wall Street Journal, a Vogue, az ELLE, az ESPN, a WIRED, a Vanity Fair, valamint a National Geographic érdemel gyors említést, bár a lista ennél nyilván jóval terjedelmesebb. A kiadók animált borítóképekkel mutathatják be a kiadványaikat, s egy új alkalmazás segítségével a tartalmaikat az iPhone és az iPad készülékek képernyőire optimalizálhatják. Külön algoritmus ajánlja az érdekes cikkeket és riportokat.

Az Apple szerint az elérhető tartalmak együttes díja évente 8000 dollár lenne, ehelyett itt szintén 10 dolláros havidíjjal csábítják a felhasználókat. Egy előfizetést a család több tagja is használhat, az első hónap ingyenes. A szolgáltatás az Egyesült Királyságban csak ősszel jelenik meg, az első körben ugyanis az USA és Kanada lesz fókuszban. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy olyan hely akarnak lenni, ahol a hírek megbízható forrásokból származnak és ahol szakértők válogatják azokat. Hisznek az újságírás erejében és abban, hogy komoly befolyást gyakorolhat az emberek életére

A cég a hitelkártyák területén is megjelenik, bár az Apple Card alapértelmezett módon virtuális példány lesz, amit külön kérésre küldenek el fizikai formátumban (titánlapként, lézeres gravírozással, bár a kártyaszám és a CVV-kód nem lesz jelen annak felületén a nagyobb biztonság érdekében). Közvetlenül az iPhone készülékekről rendelhetik majd meg az ügyfelek és a nyártól lesz elérhető. Amint a bank aktiválta a kártyát, annak digitális másolata megjelenik az Apple Wallet rendszerében és percek alatt használatba helyezhető egy ApplePay-funkciót támogató iPhone készüléken. A kártyaszám, a biztonsági kód és a lejárati időpont kizárólag digitális formában tekinthető meg, s a Wallet keretében lekérdezhetők az aktuális számlaegyenleg, valamint a különböző számlák és kifizetések. A rendszer eltárolja a tranzakciók helyét és idejét is.

Az adatvédelem elsődleges szempont és azok, akik az új hitelkártyával fizetnek, visszakapják a kifizetett összeg 2 százalékát, míg a társaság boltjaiban kiadott pénzek 3 százalékát. Az AppleCard projekt két partnere a Goldman Sachs és a MasterCard. Richard Gnodde, a Goldman Sachs nemzetközi üzletekért felelős vezetője kiemelte, hogy az AppleCard nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban lesz elérhető, hanem más országokban is és idővel biztosan el fognak gondolkodni a nemzetközi lehetőségeken.

 

Forrás: sg.hu

 

 


next 5

A mi világunk

Hírek