Hírek / Közélet

Képtelenek úrrá lenni a káoszon a légitársaságok

2022. augusztus 8. 06:45 Közélet | Szerző: Dudás Róbert

Óriási káoszt okoz a nemzetközi repülőtereken az idei nyár. A koronavírus-járvány idején sokan elhagyták az ágazatot, ezért a repülőterek többségén nincs elég személyzet, ami rendszeres késéseket és járattörléseket okoz. Az európai fejetlenség hatása már Magyarországon is érződik: mindennaposak a késések, számolt be az M1 Híradó.

Szinte megmozdulni sem lehetett július elején a hamburgi repülőtéren. Az emberek órákat vártak, hogy sorra kerüljenek. A koronavírus utáni nyitás ugyanis azt eredményezte, hogy hirtelen mindenki utazni akart. A terhelést viszont nem bírták a repterek.

„Tudtuk hogy rengetegen lesznek, de ekkora tömegre nem számítottunk” – nyilatkozta akkor egy várakozó fiú.

A fennakadást az okozta, hogy a pandémia idején sok reptéri dolgozónak felmondtak így nem volt elég munkás, aki kiszolgálja a járatokat. A problémát sokszor csak úgy tudták kezelni, hogy számos járatot töröltek.

Utasok tömkelege és tanácstalanság, fejetlenség uralkodott a mallorcai reptéren is, miután a Rynair 10 járatát törölte.

Párizsban is sorra törölték a járatokat. Ott magasabb fizetésekért sztrájkoltak a dolgozók. Európa egyik legnagyobb repülőtere a londoni Heathrow például arra kérte a légitársaságokat, hogy korlátozzák a jegyeladásokat, mivel még mindig nincs elég emberük.

A reptéri káosz hatását Magyarország is megérzi. Csütörtök délután például volt olyan Amszterdamba induló budapesti járat, amit töröltek. És több gép is csak késve tudott indulni.

„Be is voltunk parázva egy kicsit, szépen fogalmazva, de egyébként mivel utazási irodával jöttünk, ezért talán egy kicsit biztonságosabb a dolog” – nyilatkozta a Híradónak Márton Róbert, majd hozzátette, mást nem tudnak csinálni, rábízzák magukat a légitársaságra.

Három és félszeresére nőtt Európa turistaforgalma egy év alatt: sem a koronavírus, sem a háború, sem a reptéri káosz nem tartja vissza az utasokat.

A szakértők úgy látják, a jelenlegi helyzet leghamarabb év végére javulhat. Azt javasolják, aki pórul járt, az minél gyorsabban intézkedjen és legyen határozott.

„Ha a légitársaság nem nyitotta meg az átfoglalási lehetőséget, akkor érdemes megvenni akár pénzért is a legjobb jegyet, amit talál az utas, és amennyiben az adott légitársasághoz foglal, akkor a légitársaság utólag megtéríti, ha más légitársaságnál foglalt jegyet akkor vagy megtéríti vagy nem. Sajnos a jogszabály ebből a szempontból nem egyértelmű, hogy ezt meg kell-e tenniük, de azért általában rugalmasan szoktak hozzáállni a cégek ehhez” – nyilatkozta a Híradónak Bokor Péter, a kesettagepem.hu, légitársaságokkal szembeni kártérítési problémák ügyintézésére specializálódott vállalkozás szakmai vezetője.

Azok viszont mindenképpen számíthatnak kártérítésre, akiknek legalább három órát késik a járatuk. A kártérítést az utasoknak kell kezdeményezniük.


Forrás: M1I, hirado.hu


next 5

A mi világunk

Hírek