Hírek / Sport

Kubica: Még sosem vártam ennyit tizenkét körre…

2019. február 21. 16:24 Sport | Szerző: Dudás Róbert

A csütörtöki tesztnap rajtja után egyből egy Williams hagyta el a garázst. Ilyet még nem láttunk Barcelonában idén, hiszen a csapat csak szerda délutánra tette menetkésszé későn testet öltő új autóját, melynek így a mai az első igazi tesztnapja. Már ha ezt igazinak lehet nevezni. Miközben az ellenfelek napi száz köröket teljesítettek a héten, nekik még olyan munkálatokkal kell foglalkozniuk, amin többen jobb esetben már a gyakorlás előtti filmes napjukon átestek.

Robert Kubica csütörtök délelőtt először vihette pályára a fehér-kék masinát, mellyel az ebédszünetig 48 kört teljesített. Ezek nagyobb részét viszont a gépe oldalára szerelt mérőrácsokkal, lassú tempóban, aerodinamikai teszteket végrehajtva a mérnökök számára. „Fontos volt lefuttatni bizonyos teszteket, ellenőrizni dolgokat és gyűjteni némi adatot. Ez tehát nem volt egy igazi tesztnap a vezetés szempontjából, csak rendeztünk dolgokat. Remélem, George-nak jobb lesz a délutánja, és pontosabb képet kaphatunk” – mondta még George Russell délutáni műszakkezdése előtt.

Kérdezték arról, tapasztalt-e olyan gondokat, amilyenek 2018-ban egész évben keserítették az életüket. „Nos, igazából most is voltak problémák, csak más problémák… Az idei fő problémánk az volt, hogy nem volt autónk, ami lehet, hogy nagyobb. De most már itt van” – mutatott rá a nyilvánvalóra.

Robert Kubica (Fotó: XPB)

Azért e terelő válasz, mert igazi véleményt még alkalma sem nagyon volt formálni az FW42-ről. „Az Ausztráliára való felkészülés szempontjából ugyanabban a helyzetben vagyok, mint egy hónappal vagy három hónappal ezelőtt. Ez a hét arról szólt, hogy a csapat elérjen valamit, és csak most kezdjük meg a felkészülést. Nem tűnik úgy, hogy ez már a negyedik tesztnap lenne, számunkra ez az első. Volt tizenkét köröm ráérezni az autóra, ami elég kevés, de legalább bizonyos eredményeket már elértünk. Nem mindent, nem volt ez egy könnyű délelőtt. Péntek óta itt vagyok, és még sosem vártam ilyen sokat tizenkét-tizennégy körre, amit a saját tempómban teljesíthetek… Nem voltak jó napok ezek a csapat szempontjából, de végre itt az autó, és a csapat jó munkát végzett a gyors megépítésével.”

„Ez nem ideális, de a jelek szerint már meg kell szoknom, hogy az életben semmi sem ideális. Az van, amink, a csapat még így is jó munkát végzett, hiszen nagyjából ötödannyi idő alatt építette meg az autót, mint általában szokás. Ezért jár az elismerés. Másrészről viszont rá kell jönnünk, mi történt.”

Tesztje kapcsán hozzátette:„Érezhetsz dolgokat. Szó sincs arról, hogy az autó teljesen rossz. Még felkerülnek rá elemek, talán nem sok, de az biztos, hogy egyelőre kényszerhelyzetben vagyunk. De nem helyes erről beszélnem, én csak vezetni vagyok itt, szóval inkább erre figyelek. Végre van autóm, remélem, hogy a jövő héten többet foglalkozhatok a felkészítésével az első versenyre.”

„Bizonyos szempontból előrelépés, más szempontból nem feltétlenül. A kérdés az, hogy nagyobb előrelépést tettünk-e, mint amekkora visszalépést a szabályváltozások miatt. Egyelőre nincs értelme az autó teljesítményéről beszélni, sem az érzésekről, ez csak a jövő héten fog kiderülni.”

Robert Kubica (Fotó: XPB)

Miközben a Williams máris napokat veszített, a többi csapat egyre jobban kiismeri saját autóját, és a legtöbbjük elégedett annak kezelhetőségével, vezethetőségével. A 2018-as formája miatt eleve hátrányból indító grove-iaknak tehát duplán nehéz lesz a felzárkózás. „A mezőny valóban erősödött, de ez normális is annak tudatában, milyen technikai irányokat választottak. De nekünk most magunkkal kell foglalkoznunk” – mondta Kubica. „A tíz nappal ezelőtti festésbemutatónkon azt mondtam, hogy a sima évkezdést kell célul tűznünk. Ez nem igazán sikerült, de tovább kell lépnünk, és el kell érnünk, hogy így is simán kezdődjön a szezonunk. Pár jó napra van szükségünk. Bármilyen teljesítményt is fogunk nyújtani, a tőlünk telhető legjobb munkát kell végeznünk, és nem a többiek teljesítményével kell foglalkoznunk, hanem a magunkéval.”

Nincsenek könnyű helyzetben, vélekedések szerint ez már szinte válságos helyzet. Claire Williams helyettes csapatfőnök szerint viszont inkább a 2018-cal induló konszolidációs folyamatuk egy újabb nehéz állomása csupán. „Végre pályán van az autónk. Sok munkánk lesz még, de mindig is mondtuk, hogy időbe fog telni, mire a csapatot újra vágányra tereljük. Még nem végeztünk a munkával, de 2020-ra pályára kéne állnunk. Nincs szó válságról, ez egy út, melyen haladva elég jóvá kell válnunk ahhoz, hogy a jövőben ne kövessük el újra ezeket a hibákat, és jobb autót építsünk, mellyel sikeresebbek lehetünk.”

 

Forrás: Sky Sports, Speedweek, RaceFans, m4sport.hu


next 5

A mi világunk

Hírek