Fokozottan ügyeltek a tervezők az utasok és a közlekedők biztonságára a tram-train vásárhelyi belvárosi szakaszának kialakításakor. Mucsi László projekt-tanácsadó a Rádió 7-nek elmondta, hogy a sofőröktől nagyobb figyelmet követel majd a villamosvasút, nemcsak azért mert eddig nem volt kötöttpályás közlekedés a városban, hanem azért is, mert a több mint három kilométeres belvárosi szakaszon jóval sűrűbben, 20 percenként bukkannak majd fel a tram-train szerelvények, mint az eddigi buszjáratok. Hozzátette: a csomópontoknál lámpás forgalomirányítással, vagy körforgalom kialakításával védik a kivitelezők a leendő közlekedőket. Mucsi László erről részletesen így nyilatkozott: „A közlekedési lámpák úgy lesznek átalakítva, hogy elsőbbséget biztosítsanak, azaz a villamos a közlekedési lámpától távolabb még bejelentkezik, és mire odaér, úgy szabályozza a lámpának a működését, hogy a legminimálisabbra csökkentse a várakozását, ez ahhoz szükséges, hogy a menetrend tartható legyen.”
Kép forrása: vasarhely24.com