Hírek / Egyéb/Archív

Még idén érkezhet a Rune

2019. április 24. 09:12 Egyéb/Archív | Szerző: Fazekas Gábor

A közösségi finanszírozás meglepetésszerű emelkedése új lendületet adott a fejlesztésnek, így átugorják a korai hozzáférést.
 
A szép emlékű Rune, a kétezres évek elején sokaknak okozott kellemes pillanatokat. A viking harcos, Ragnar, Odin kiválasztottjaként kaszabolta keresztül magát Loki csatlósain és démoni seregein, méghozzá egy külső nézetes akciójáték keretei között. Az akkoriban csúcsnak számító Unreal Tournament alatt futó Unreal Engine kellemes látványt, a fejlesztők pedig kellemesen rideg északi hangulatot, és véres kaszabolást biztosítottak az érdeklődőknek. Mint kiderült, az azóta eltelt 19 év alatt számos rajongó dédelgette a folytatás reményét, ez pedig idén végre megvalósulni látszik.
 
Az első játékért is felelős Human Head Studios, végül 2017-ben jelentkezett egy nyílhegynyi kedvcsinálóval. A teaser láttán a rajongóknak kétszer is nagyot dobbanhatott a szíve, hiszen ennyi év után az eredeti gárda készítheti el a folytatást. Azóta a projekt növekedésének köszönhetően, a címémből eltűnt a beszédes Ragnarök utótag, és egyszerűen Rune néven készül tovább, ám a játék alapját továbbra is a közismert, északi világvége mítosz szolgáltatja majd. Ahogy az a folytatások esetében már csak lenni szokott, az első részben sikerrel járt hős tettei és erőfeszítései nem járnak tartós eredménnyel. Az emberek világát dermesztő fagy és pusztító tűz szaggatják szét, természetesen szörnyek és megszállott élőholt harcosok hathatós segítségével. A helyzet olyan súlyos, hogy még maguk az istenek is tehetetlenek, akik a próféciában elhangzottakkal ellentétben nem haltak meg, így utolsó erejükből az emberek maradékát próbálják meg győzelemre segíteni. A világ megmentésének feladata tehát ismét ránk hárul majd, ehhez pedig magának a csínytevés istenének eszén kell túljárnunk, legalábbis többek között.
Manapság már nehéz elképzelni, hogy egy játék teljesen puritán formában készüljön el, és ez alól az új Rune sem lesz kivétel. Olyannyira, hogy lineáris akció-kaland, esetleg platform játék helyett egy nyílt világú akció-szerepjáték formájában születik újjá, ami PVE és PVP elemeket egyaránt tartalmaz majd. A fejlesztők egészen sok mindent ígérnek, elsőként egy bebarangolható, illetve behajózható világot, melyben a pusztítás áldozatául esett tájegységeken újjáépíthetjük az üszkös rommá silányult falvakat, hogy aztán védelmüket javunkra fordíthassuk. Az interakciók száma tehát nem meglepő módon a sokszorosa lesz az eredetinek, ahol többnyire a lefejezésre szánt eszközök között válogathattunk, attól függően mit találtunk út közben. Ezzel szemben itt még istent is választhatunk magunknak, becses szolgálatunk pedig minden esetben eltérő képességlistát és utat jelent, ráadásul a hatalmasságok eltérő szeszélyeinek is meg kell majd felelnünk. A fejlesztői napló tanúsága szerint, ha egy adott területen elegendő épületet hozunk helyre és hajtunk uralmunk alá, az istenünk erejét is megnöveli majd, ezzel pedig bónuszokat nyerhetünk. 
 
Az ígéretek szerint tehát nem csak egyedül szállhatunk szembe a különféle rémségekkel, de klánokat is formálhatunk, hogy együtt hatékonyabbak legyünk, illetve lehetőségünk lesz epikusnak szánt párbajokra is, ahol valódi játékosok ellen tesztelhetjük harci képességeinket. Azt nem tudni, hogy a PVP-ben mekkora szerepe lesz a kalandjaink alatt zsákmányolt eszközöknek, de a történet befejezéséhez, illetve küldetésünk teljesítéséhez találhatunk, a megfelelő alapanyagok birtokában pedig készíthetünk is magunknak felszerelést, legyen szó kardról, páncélzatról, vagy épp egy hajóról. A Human Head egy meglepően összetett akció-RPG keveréket ígér nekünk, ahol szörnyekkel és emberekkel egyaránt megküzdhetünk, képességeinkért cserébe észak isteneinek áldozhatunk, a világ 9 birodalmát meglátogatva pedig változatos tájakat fedezhetünk fel, megfűszerezve mindezt új küldetésekkel, ellenfelekkel és tárgyakkal.
 

A fejlesztők legutóbb pozitív hírrel is szolgáltak a játék állapotával, illetve a megjelenéssel kapcsolatban. A projekt kickstarteres felületére annyi támogatás érkezett az utóbbi időben, hogy a készítők inkább átugorják a lassan haladó, vagy kétes sorsú fejlesztések esetben bevetett korai hozzáférést, és azt állítják, hogy inkább egy teljesen befejezett, végleges verzióval jelentkeznek az érdeklődőknek, méghozzá idén. A részletesebb bejelentésig egy kis türelmünket kérik, de hamarosan megtudhatjuk a megjelenés időpontját és talán még többet is. Addigis érdemes böngészni a weblapot a fejlesztői infókért, a youtube csatornát a hosszabb bemutatókért illetve érdemes listára tenni STEAM-en, ugyanis a játék kizárólag PC-re érkezik.

Ha többet akarsz tudni a számítástechnika újdonságairól, hallgasd csütörtök este 7 után a "Rádió7 Gamer" című műsort.

Forrás és kép: pcx.hu


next 5

A mi világunk

Hírek