Hírek / Kultúra

Saját filmes stúdiót nyitott a PlayStation

2019. május 21. 11:43 Kultúra | Szerző: Fazekas Gábor

A Sony nem akarja külsős stúdiókra bízni a legnagyobb játékai feldolgozását, inkább a saját kezébe veszi az irányítást.

Nem nagyon van olyan videojáték adaptáció, ami hatalmas siker lett volna, elrettentő példából azonban annál többet láttunk, gondoljunk csak az Assassin's Creedre, a trilógiának tervezett Warcraftra, vagy épp a készülő Sonicra.

Éppen ezért is nem tartotta annyira jó ötletnek a PlayStation, hogy a nagy vászonra küldjék az Unchartedet vagy a The Last of Ust. Most azonban úgy néz ki, hogy valami elindult, a vállalat ugyanis megalapította a PlayStation Productionst, amit Asad Qizilbash vezet, a munkát pedig Shawn Layden személyesen felügyeli majd. A The Hollywood Reporternek adott interjúban elmondták, hogy 25 évnyi játékfejlesztési tapasztalattal, valamint rengeteg fantasztikus játékkal és történettel a hátuk mögött elérkezettnek látták az időt, hogy más médiumok felé is nyissanak, és a tévék, mozik illetve streaming platformok felé is terjeszkedjenek.

Ahelyett, hogy licencelnénk az IP-ket más stúdióknak, sokkal jobb megoldásnak tartjuk, hogy magunk készítsük el az adaptációkat. Egyrészt mert jobban ismerjük az alapanyagot, másrészt pedig tudjuk, hogy mire vágynak a PlayStation rajongók. Az elmúlt másfél-két évet arra fordítottuk, hogy megértsük az iparágat. Beszélgettünk írókkal, rendezőkkel, producerekkel, még Kevin Feige-vel is, hogy alaposan belelássunk a dologba. Megnéztük, hogyan csinálta meg a Marvel a képregényekből a filmes világ legnagyobb durranását. Elég nagyképű lenne azt mondani, hogy a Marvel nyomdokain akarunk haladni, de kétségtelenül inspirálódtunk a dologból.

Elég megnézni egy adaptációt, és azonnal látszik, hogy az író vagy a rendező egyszerűen nem értette meg, hogy miről is szól az egész. Az a kérdés, hogy hogyan lehet 80 órányi gameplay-t átültetni egy filmbe. A rövid válasz az, hogy sehogy. Fogod a világot, és abból kiindulva írsz egy történetet kifejezetten a filmes közönségnek. Nem próbálod meg elmesélni megint a játék sztoriját. És ez a sztori határozza majd meg a formátumot. Oda visszük az alkotásokat, ahová a legjobban passzolnak. A minőség kulcsfontosságú, meg kell állnia a helyét mint önálló film vagy sorozat. Ez az egyetlen léc, amit meg kell ugranunk. Az a kérdés, hogy kategóriáján belül képes-e felvenni a versenyt a legjobbakkal. 

Azért hoztuk létre ezt az egészet, hogy minden az irányításunk alatt álljon a rendezőtől a színészeken át a megfelelő íróig. Nem akarunk semmit elsietni. Nem tűztük ki célul, hogy melyik évben mennyi sorozatot kell piacra dobni. Ez egy szerelemprojekt, Nagyon szeretném, ha mi lennénk az első vállalat a gaming szcénában, akik maradandót tudnak alkotni egy teljesen másik médium számára is.- nyilatkozta Layden.

Forrás: gamestar.hu
Kép: gamespot.com


next 5

A mi világunk

Hírek