Hírek / Kultúra

Teltházas show-n mutatkoztak be a magyar tervezők a milánói divathéten

2022. október 3. 07:45 Kultúra | Szerző: Fazekas Gábor

Nyolc magyar márka teltházas show-n mutatta be jövő évi tavaszi-nyári kollekciójának darabjait a Milano Fashion Week-en (MFW) – tájékoztatta a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) az MTI-t pénteken.
 
Az ADI Design Museumban helyet kapó, 48 lookot felvonultató divatbemutatón több mint 300 néző vett részt, melléjük többezer látogató csatlakozott, akik a Fashion Hubban megtekinthető prezentációra voltak kíváncsiak – közölték.
 
Az MDDÜ és Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramjában öt magyar tervező – Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Zsigmond és a Thefour – vonultathatta fel legújabb kollekcióját a kifutón kollektív divatbemutató keretében. A MFW Fashion Hubjában pedig egy héten keresztül hat hazai márka – Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Nini, Unrealindustry és a Pinetime – darabjait tekinthették meg az érdeklődők. Az Unrealindusrty állványainál VR-szemüvegen keresztül be lehetett járni a márka virtuális üzletét is.
 
A magyar divatmárkák immár nyolcadik alkalommal mutatkoztak be a hétfőn véget ért milánói divathéten az MDDÜ Budapest Select ernyőmárkaja alatt. Ennek célja, hogy a tehetséges hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de a piac felé egységes kommunikációval nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenéseken.
 
A magyar tervezőknek lehetősége nyílt megismerkedni a nemzetközi, többek között az amerikai és kínai szaksajtóval, valamint az MDDÜ és a CNMI meghívását elfogadó viszonteladókkal.
 
A Budapest Select ernyőmárka alatt felvonuló tervezők mellett a Pelso fürdőruhamárka is bemutatkozhatott Milánóban Balaton ihlette kollekciójával virág-, daru- és szendermintákkal borított ruháival.
 
A tájékoztató idézi Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját, aki szerint az MDDÜ és CNMI által közösen mentorált tervezőkre egyre többen kíváncsiak.
 
„Stratégiai célunk, hogy a magyar tehetségeket tovább támogassuk a nemzetközi siker és elismertség útján, ezzel Magyarországnak a régióban betöltött központi szerepét, illetve nemzetközi szinten az országimázst is erősítve” – hangsúlyozta a vezérigazgató.
 
Forrás: MTI
Kép: kultura.hu


next 5

A mi világunk

Hírek